خانهاخبار
تمامی ویژگی‌های جدید مک‌بوک ایر M3

تمامی ویژگی‌های جدید مک‌بوک ایر M3

اپل به تازگی از سری مک بوک ایر جدید رونمایی کرده که دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و بد نیست اگر قصد ارتقا دارید، از آنها با خبر شوید.

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

اپل این هفته مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی را با چندین ویژگی و تغییرات جدید به‌روز کرد. این لپ ‌تاپ‌ها را می‌توان هم‌ اکنون سفارش داد؛ البته در دسترس بودن آنها در فروشگاه‌ها و تحویل به مشتریان از روز جمعه ۸ مارس (۱۸ اسفند ماه) آغاز می‌شود.

Apple-MacBook-Air-2-up-hero-240304-feature.jpg

 

در زیر ویژگی‌های کلیدی جدیدی که به مک بوک ایر اضافه شده، از جمله تراشه M3، وای فای 6E، پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی بیشتر و موارد دیگر را با هم مرور می‌کنیم.

تراشه M3

هر دو مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی اکنون با جدیدترین تراشه M3 اپل برای عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بهتر در دسترس هستند.

همانطور که انتظار می‌رفت، نتیجه اولیه بنچمارک آن نشان داده که تراشه M3 از نظر عملکرد پردازنده تا ۲۰ درصد سریع‌تر از تراشه M2 در مدل‌های قبلی مک بوک ایر است. این نتایج با مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 نیز مطابقت دارد.

با تراشه M3، مک بوک ایر همچنین ردیابی پرتوهای شتاب‌دهنده سخت‌افزاری را برای بهبود رندر گرافیکی در بازی‌ها به همراه رمزگشایی ویدیوی AV1 به دست آورده است که برای افرادی که استفاده حرفه‌ای‌تری از دستگاه دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

دو نمایشگر خارجی

در حالی که مدل‌های قبلی مک بوک ایر با تراشه اپل سیلیکون به طور رسمی تنها از یک صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می‌کنند، مدل‌های جدید از دو نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کنند. با این حال، نمایشگر دوم تنها زمانی قابل استفاده است که درب مک بوک ایر بسته باشد.

هنگامی که درب آن باز است، مدل های جدید از یک نمایشگر خارجی با وضوح حداکثر 6K با ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. با توجه به مشخصات فنی اعلام شده توسط اپل، وقتی درب بسته است، نمایشگر دوم با وضوح حداکثر 5K با ۶۰ هرتز را می‌توان متصل کرد.

البته نکته مهم اینکه با استفاده از آداپتورهای «DisplayLink» می‌توان حتی نمایشگرهای بیشتری را به مک بوک ایر متصل کرد.

وای فای 6E

طبق گفته اپل، مک‌ بوک ایرهای جدید از استاندارد وای فای 6E برای سرعت دانلود بی‌سیم «تا دو برابر سریع‌تر» در مقایسه با مدل‌های قبلی با وای فای 6 پشتیبانی می‌کنند.

وای فای 6E قابلیت‌های وای فای 6 را به باند 6 گیگاهرتز گسترش می‌دهد و سرعت بی‌سیم را سریع‌تر و تداخل سیگنال را با دستگاه و روتر سازگار کاهش می‌دهد. اکنون کل سری مک‌های نسل فعلی از وای فای 6E پشتیبانی می‌کند.

میکروفن به‌روز شده

اپل می‌گوید که میکروفن‌های مدل‌های جدید مک ‌بوک ایر «شفافیت صدای پیشرفته‌تری در تماس‌های صوتی و تصویری» را در مقایسه با مدل‌های قبلی ارایه می‌دهند. میکروفون‌ها همچنین از حالت‌های «Voice Isolation» و «Wide Spectrum» پشتیبانی می‌کنند.

پوشش ضد اثر انگشت برای رنگ مشکی نیمه شب

به گفته اپل، دقیقا به مانند مک ‌بوک پرو مشکی فضایی، مک ‌بوک ایر مشکی نیمه شب نیز اکنون دارای یک «پوشش ضد اثر انگشت» است تا لکه‌های چربی ناشی از لمس، روی آن کمتر نمایان شود. 



جدیدترین‌ اخبار

Xiaomi-13t-pro-gsm-ir
شیائومی 14T پرو با تراشه قدرتمند مدیاتک در گیک‌بنچ لیست شد

گوشی‌های جدید شیائومی احتمالاً در طی هفته‌های آینده معرفی خواهند شد. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
منتظر بهبود باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا نباشید!

پرچمدار پرمیوم نسل بعدی سامسونگ ظاهراً با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ ۴۵ واتی همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-pro-gsm-ir
تمامی جزئیات مربوط به سری پیکسل ۹ فاش شد!

افشاگری شناخته‌شده تصاویری تبلیغاتی از پرچمدارهای گوگل را به اشتراک گذاشته که مشخصات فنی آن‌ها را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید