خانهاخبار
آپدیت iOS 17.4 با قابلیت نصب برنامه خارج از اپ استور منتشر شد

آپدیت iOS 17.4 با قابلیت نصب برنامه خارج از اپ استور منتشر شد

مورد انتظارترین آپدیت اپل یعنی iOS 17.4 در شب گذشته منتشر شد که امکانات جدید و قابل توجهی را به گوشی‌های آیفون اضافه کرده است.

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

حجم این آپدیت حدودا ۱.۷۱ گیگابایت است که به‌روزرسانی تقریبا بزرگی به حساب می‌آید و کاربران گوشی‌های iPhone XS و بالاتر می‌توانند همین الان این نسخه را دانلود کنند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که حجم نهایی آپدیت iOS 17.4 برای هر دستگاه ممکن است متفاوت باشد.

مهم‌ترین نکته این به‌روزرسانی، امکان نصب برنامه‌ها خارج از اپ استور است. البته باید اشاره کنیم که این قابلیت فقط برای کاربران اروپایی در دسترس است و برنامه آینده کوپرتینویی‌ها برای ارائه این ویژگی برای سایر نقاط دنیا مشخص نیست.

حجم آپدیت iOS 17.4

علت ارائه چنین قابلیتی، تبعیت اپل از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا است و کاربران اروپایی این شرکت می‌توانند برای اولین بار برنامه‌های مدنظر خود را از خارج اپ استور دانلود كنند.

همچنین این آپدیت به کاربران اجازه می‌دهد که مرورگر پیش‌فرض خود را از سافاری به مرورگرهای دیگری مانند کروم، فایرفاکس یا Edge تغییر دهند.

از دیگر تغییرات آپدیت iOS 17.4 می‌توان به اضافه شدن شش ایموجی جدید، امکان اضافه کردن آهنگ‌های تشخیص داده شده به آرشیو موسیقی، پشتیبانی سیری از زبان‌های بیشتر هنگام اعلام نوتیفیکیشن، مشاهده تعداد دفعات شارژ باتری در تنظیمات (فقط برای سری آیفون ۱۵) و تبدیل صدا به متن در نرم افزار Apple Podcast اشاره کرد.

ایموجی های اضافه شده به گوشی‌های آیفون

به غیر از قابلیت‌های جدید، برخی از باگ‌های نسخه‌های قبلی هم برطرف شده‌اند:

  • رفع حفره امنیتی در بخش Stolen Device
  • بهبود امنیت iMessage

شما می‌توانید برای دانلود این آپدیت وارد برنامه تنظیمات شوید، به بخش General و سپس Software Update بروید و منتظر بمانید که تا به‌روزرسانی دانلود و نصب شود.
نظر شما در رابطه با این آپدیت مهم چیست؟ آیا اپل به مرور زمان سیاست‌های سختگیرانه خود را کنار می‌گذارد؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید