خانهاخبار
اپل جایگاه خود در بازار چین را از دست داده است

اپل جایگاه خود در بازار چین را از دست داده است

گزارش موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش آیفون در بازار چین و در اوایل سال جاری میلادی افت چشمگیری داشته است. 

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در گزارش جدید خود به بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین پرداخته که نشان می‌دهد اوضاع در این بازار بزرگ نیز چندان بر وفق مراد نیست. در این رابطه، گزارش شده که عرضه گوشی‌های هوشمند بازار چین در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ میلادی به نسبت بازه زمانی مشابه سال گذشته در حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

شرایط زمانی وخیم‌تر می‌شود که حتی برندهایی مانند اپل، ویوو و اوپو نیز در بازه زمانی مذکور افت فروش شدیدی را تجربه کرده‌اند. از دلایل عملکرد دور از انتظار بازار چین می‌توان به عدم عرضه گوشی مهم و پایین بودن شاخص اعتماد مصرف‌کننده اشاره کرد. 

Counterpoint.jpg

 

در مقایسه با سال گذشته، دو برند اوپو و اپل به ترتیب با افت فروش ۲۹ و ۲۴ درصدی مواجه شده‌اند. تحلیلگران کانترپوینت ادعا کرده‌اند که رقابت شدید در بازار گوشی‌های بالارده باعث شده که فروش آیفون در بازار چین تحت تاثیر قرار بگیرد.

هواوی و آنر تنها برندهایی در بازار چین بوده‌اند که در شش هفته اول سال جاری میلادی رشد مثبت را ثبت کرده‌اند. به لطف فروش بسیار موفق سری هواوی میت ۶۰، میزان عرضه گوشی‌های هواوی در حدود ۶۴ درصد رشد داشته در حالی که آنر تنها با ۲ درصد بهبود فروش همراه شده است.

در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای بازار در شش هفته اول سال جاری میلادی، برند ویوو مقام نخست را به خود اختصاص داده و هواوی و آنر نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. اپل با کسب مقام چهارمی عملکرد دور از انتظار از خود نشان داده است.

تحلیلگران کانترپوینت پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین تا پایان سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید