خانهاخبار
افشاگری جنجالی: این مدل‌های آی‌پد به‌روزرسانی iPadOS 18 را دریافت نخواهند کرد

افشاگری جنجالی: این مدل‌های آی‌پد به‌روزرسانی iPadOS 18 را دریافت نخواهند کرد

اپل به‌روزرسانی iPadOS 18 را برای تبلت‌های خود منتشر می‌کند! اما این به‌روزرسانی برای همه مدل‌ها در دسترس نخواهد بود. در این خبر، لیست کاملی از مدل‌های آی‌پد که به‌روزرسانی iPadOS 18 را دریافت می‌کنند، ارائه شده است.
 

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

با توجه به گزارش‌ها، اپل قصد دارد نسخه جدید سیستم عامل خود برای تبلت‌ها، یعنی iPadOS 18 را در سال جاری عرضه کند. اما این به‌روزرسانی برای تمامی iPad‌هایی که از نسخه‌ی ۱۷ iPadOS استفاده می‌کنند، در دسترس نخواهد بود.

به گزارش MacRumors، با استناد به یک افشاگر ناشناس که تاکنون در پیش‌بینی دستگاه‌های دریافت‌کننده‌ی آخرین نسخه‌های iOS و iPadOS موفق عمل کرده است، اعلام کرد که تبلت‌های دارای تراشه‌ی A10X Fusion، با انتشار iPadOS 18 در اواخر سال جاری، به‌روزرسانی نخواهند شد.

آخرین نسخه‌های iOS و iPadOS

با توجه به استفاده از پردازنده‌های خاص در برخی از مدل‌های iPad، دیگر نباید منتظر به‌روزرسانی iPadOS 18 برای مدل‌های 10.5 اینچی و 12.9 اینچی آی‌پد پرو ۲۰۱۷ (iPad Pro 2017) باشید؛ چرا که هر دو تبلت مذکور از تراشه‌ی A10X Fusion استفاده می‌کنند.

همچنین، این تصمیم شامل مدل‌های دیگری از iPad نیز می‌شود که از تراشه‌ی A10 Fusion استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که مدل‌های نسل ششم و هفتم iPad نیز از بهره‌مندی از iPadOS 18محروم بمانند.

MacRumors، گزارش داده است که افشاگر ناشناس پست خود را از اینترنت پاک کرده است. اما به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این اقدام به تمایل او برای حفظ حریم خصوصی‌اش برمی‌گردد تا به دقت و درستی اطلاعات. پیش‌تر پست‌های این افشاگر که در گذشته حذف شده بودند، بعدها صحت‌شان تایید شده است.

 

با فرض صحت این اطلاعات، به نظر می‌رسد که مدل‌های مختلف iPad زیر به‌زودی با به‌روزرسانی به iPadOS 18 ارتقا خواهند یافت:

  • iPad Pro: مدل‌های ساخته شده از سال ۲۰۲۱ به بعد
  • iPad Air: مدل‌های ساخته شده از سال ۲۰۲۲ به بعد
  • iPad mini: مدل‌های ساخته شده از سال ۲۰۲۲ به بعد
  • iPad: مدل‌های ساخته شده از سال ۲۰۲۳ به بعد

هرچند اپل قرار است iPadOS را به‌طور رسمی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن معرفی کند، اما انتشار نهایی این سیستم‌عامل ممکن است تا ماه سپتامبر به تعویق افتد.

در این راستا، منتظر عرضه‌ی مدل‌های جدید ۱۱ و ۱۳ اینچی iPad Pro 2024 نیز باشید که بنابر گفته‌ها، اولین iPad‌هایی خواهند بود که از پنل OLED استفاده می‌کنند. این تبلت‌ها از تراشه‌ی قدرتمند ۳ نانومتری M3 بهره خواهند برد که انتظار می‌رود عملکرد آن‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود دهد.

مدل‌های جدید ۱۱ و ۱۳ اینچی iPad Pro 2024


به زودی، اپل ممکن است از جدیدترین مدل آیپد ایر خود، مدل ۲۰۲۴، رونمایی کند.

برای اولین بار، این مدل به صورت یک مجموعه دو تبلتی با اندازه‌های ۱۰.۹ اینچی و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد. هر دو از این تبلت‌ها از تراشه‌ی قدرتمند Apple M2 استفاده می‌کنند که توسط نسل دوم فرآیند ۵ نانومتری TSMC تولید شده است.

همچنین، گمانه‌زنی‌هایی دربارهٔ عرضه نسل هفتم آیپد مینی توسط اپل در سال جاری نیز مطرح شده است.



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید