خانهاخبار
حقوق واردات تلفن همراه مشخص شد

حقوق واردات تلفن همراه مشخص شد

واردات تلفن همراه در کشور ما قوانین و مقررات خاص خود را دارد و هر از چندگاهی این قوانین دستخوش تغییراتی می‌‎شود. اخیرا نیز گفته شده است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران حقوق ورودی گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار در رویه‎‌‌های تجاری ۱۵ درصد و در رویه‎‌‌های پستی و مسافری ۳۰ درصد تعیین شده است. 

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اصلاح بند ۶ ماده یک دستورالعمل اجرایی بند ط تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع تعیین حقوق ورودی گوشی تلفن همراه در رویه‌های تجاری و پستی و مسافری ابلاغ شد.

بر اساس گزارشی از مهر، در این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۲/۲ به پیشنهاد شماره ۵۳۷۹۵/۲۲۰۱۴۹ مورخ استناد اصل یکصد و سی و هشتم ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد بند (۶) ماده (۱) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ۲۰۹۱۵۱ ت ۶۲۱۴۷ ک مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

1.jpg

حقوق ورودی گوشی‌های همراه حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بالای ششصد (۶۰۰) دلار پانزده درصد (۱۵٪) و برای سایر رویه‌ها به مأخذ دو برابر یعنی سی درصد (۳۰) منظور گردد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید