خانهاخبار
شروع دور انتظار اپل در سال جدید میلادی؛ فروش آیفون کاهش داشته است

شروع دور انتظار اپل در سال جدید میلادی؛ فروش آیفون کاهش داشته است

فروش آیفون در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به نسبت ماه قبل از آن (دسامبر ۲۰۲۳ میلادی) حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است!

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

طبق آمار و ارقام منتشر از سوی چندین موسسه تحقیقاتی، اپل موفق شده در سال گذشته میلادی به پرفروش‌ترین برند بازار گوشی‌های هوشمند بدل شود. 

حالا اما به تازگی گزارشی در دسترس قرار گرفته که ادعا می‌کند فروش آیفون در ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش مواجه شده است.

افشاگری به نام Revegnus اطلاعاتی پیرامون آمار فروش گوشی‌های آیفون در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی را به اشتراک گذاشته است. اطلاعات ذکرشده ظاهرا توسط یک موسسه سرمایه‌گذاری به نام Hana Securities گردآوری شده است.

فروش آیفون کاهش داشته است

 

طبق این گزارش، اپل در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلای حدود ۲۰٫۲۴ میلیون آيفون عرضه کرده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، حدود ۳ درصد کاهش داشته است. همچنین در مقایسه با ماه قبل از آن (دسامبر ۲۰۲۳ میلادی)، فروش آیفون با افتی ۱۷ درصدی مواجه شده است. 

البته شایان ذکر است که افت فروش اپل باعث نشده که این شرکت عنوان پرفروش‌ترین برند بازار را از دست بدهد و غول فناوری آمریکایی همچنان بهترین برند بازار گوشی از نظر حجم عرضه محسوب می‌شود. 

افشاگر Revegnus اخیرا ادعا کرده که سامسونگ در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی حدود ۱۷٫۴ میلیون گوشی فروخته که اختلاف چندان قابل توجهی با آمار فروش اپل ندارد. البته نباید فراموش کنیم که اپل در شروع سال جدید میلادی موفق‌تر از سامسونگ ظاهر شده و از همین ابتدا رقابت را به نفع خود اغاز کرده است.

رقابت سامسونگ و اپل

 

بر اساس این گزارش، سری آيفون ۱۵ در پنج ماه اول عرضه خود در فروشی برابر با ۶۹ میلیون واحد داشته که در مقایسه با فروش سری آیفون ۱۴ در بازه زمانی مشابه،‌ حدود ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

دلیل اصلی فروش پایین‌تر سری آیفون ۱۵ به اوضاع نه چندان مناسب بازار ایالات متحده که بازار خانگی اپل نیز محسوب می‌شود برمی‌گردد. 

البته نباید از رقابت شدید برندها در چین هم غافل شد چرا که گزارش شده اپل در بازار چین با رقبای قدرتمندی به خصوص هواوی برخورد کرده که حتی با اختلافی اندک اپل را شکست داده و به پرفروش‌ترین برند این بازار بدل شده است.

شروع دور انتظار اپل در سال جدید میلادی؛ فروش آیفون کاهش داشته است

 

مطابق انتظار،‌ آیفون ۱۵ پرو مکس محبوب‌ترین مدل سری آیفون ۱۵ بوده و حدود ۳۵ درصد از آمار کلی فروش را به خود اختصاص داده است. با سهمی ۲۸ درصدی از میزان فروش، آیفون ۱۵ پرو پرفروش‌تر از مدل‌های استاندارد و پلاس بوده است. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیز ۳۷ درصد از فروش کلی سری آیفون ۱۵ را در اختیار گرفته‌اند.

با نگاهی کلی به وضعیت فروش سری آيفون ۱۵، به نظر می‌رسد اپل مجبور خواهد شد که تخفیف‌های سری پرچمدار خود را افزایش دهد تا از افت فروش محصولات خود در بازارهایی مانند چین جلوگیری کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید