خانهاخبار
سری هواوی P70 از تراشه اختصاصی 5G بهره خواهد برد

سری هواوی P70 از تراشه اختصاصی 5G بهره خواهد برد

نسل جدید سری پرچمدار هواوی احتمالا به تراشه اختصاصی سری Kirin مجهز خواهد شد که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

شایعات ادعا کرده‌اند که هواوی در طی ماه جاری میلادی (مارس) و با برگزاری یک کنفرانس خبری از نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم به سری هواوی P70 رونمایی خواهد کرد. سری پرچمدار جدید هواوی شامل سه مدل هواوی P70، هواوی P70 پرو و هواوی P70 آرت خواهد بود. 

حالا اما به نظر می‌رسد تمرکز اصلی رویداد پیش‌رو هواوی بر بازگشت تراشه‌‌های اختصاصی Kirin 5G به سری پرچمدار هواوی P خواهد بود چرا که به تازگی گزارش شده که سری هواوی P70 به یک تراشه متعلق به سری Kirin مجهز خواهد شد که از شبکه 5G‌ نیز پشتیبانی می‌کند.

p70.jpg

رندر هواوی P70

افشاگر شناخته‌شده چینی به نام Digital Chat Station به تازگی ادعا کرده که تمامی مدل‌های سری هواوی P70 از تراشه‌های سری Kirin 9XXX بهره خواهند برد. این موضوع به روشنی نشان می‌دهد که هواوی علی‌رغم تحریم‌های گسترده، در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته خود است. 

البته شایان ذکر است افشاگر DCS ادعا کرده که بین سرعت تراشه‌های به کار رفته در نسخه‌های استاندارد و پرو سری هواوی P70 تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت.

سال گذشته، هواوی برای اولین بار سری هواوی میت ۶۰ را با تراشه اختصاصی Kirin 9000s عرضه کرد که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این سخت‌افزار از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Maleoon 910 بهره می‌برد. در حال حاضر، جزئیات فنی تراشه موجود در سری هواوی P70 مشخص نشده است. 

DCS.jpg

 

جدا از تراشه اختصاصی Kirin و پشتیبانی از شبکه 5G، سری هواوی P70 احتمالا از باتری بادوام، سیستم دوربین قدرتمند و قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد شد. 

شایعات قبلی ادعا کرده‌اند که سری هواوی P70 از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی IMX989 سونی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد. البته امروز گزارشی اذعان داشت که نسخه استاندارد سری هواوی P70 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OV50H امنی‌ویژن بهره خواهد برد. 

به همراه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سری هواوی P70 از لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپکیسلی با زوم ۴ برابری بهره خواهد برد. 

افشاگر DCS در پایان گزارش خود ادعا کرده که قابلیت اتصال ماهواره‌ای به یک استاندارد در بین مدل‌های سری هواوی P70‌ بدل خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی گوشی‌های هواوی می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچی با رزولوشن تصویر 1.5K و اسپیکرهای استریو اشاره کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید