خانهاخبار
تیم کوک می‌گوید اپل در هوش مصنوعی مولد جایگاه جدیدی خواهد گشود

تیم کوک می‌گوید اپل در هوش مصنوعی مولد جایگاه جدیدی خواهد گشود

در گزارش امروز برخی جزییات در مورد جلسه سهامداران اپل آمده٫ ضمن اینکه تیم کوک در این جلسه دوباره به تلاش‌های حوزه هوش مصنوعی اپل اشاره داشته است.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

اپل امروز جلسه سالانه سهامداران خود را برگزار کرد و در طول این رویداد، تیم کوک مدیر عامل اپل بار دیگر در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی این شرکت اظهار نظر کرد. کوک گفته که این شرکت در سال ۲۰۲۴ دوره جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی مولد خواهد گشود.

تیم کوک می‌گوید اپل در هوش مصنوعی مولد جایگاه جدیدی خواهد گشود

 

کوک در ماه‌های اخیر اظهارات متعددی در مورد جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی اپل بیان کرده است. در ماه نوامبر (آبان ماه) او گفت که اپل در حال «سرمایه‌گذاری کم» روی هوش مصنوعی است، و در ماه فوریه (بهمن ماه) او گفت که این شرکت «زمان و تلاش زیادی» را صرف هوش مصنوعی می‌کند و جزییات بیشتر در اواخر سال ارایه خواهد شد.

شایعات متعددی وجود دارند مبنی بر اینکه اپل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را در iOS 18 اضافه می‌کند و قصد دارد از هوش مصنوعی برای تقویت قابلیت‌های بسیاری از برنامه‌های داخلی iOS استفاده کند.

جدای از نظرات کوک در مورد هوش مصنوعی، جلسه سهامداران طبق معمول کاری بوده و مورد خاصی در آن گزارش نشده است. بلومبرگ در گزارش خود اشاره کرده که سهامداران در این جلسه پیشنهادی را رد کردند که از اپل خواسته بود گزارش شفافی در مورد هوش مصنوعی بدهد که آیا هوش مصنوعی از نظر اخلاقی استفاده می‌شود یا خیر.

برنامه‌های هیئت مدیره و مدیران اجرایی اپل تصویب شد، اما هیچ پیشنهادی از سهامداران پذیرفته نشد. ال گور و جیمز بل قرار است از هیئت مدیره اپل بازنشسته شوند، در حالی که واندا آستین، مدیر عامل سابق شرکت هوافضا به آن ملحق خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید