خانهاخبار
فروش گوشی‌های سامسونگ در سال جدید میلادی کاهش داشته است

فروش گوشی‌های سامسونگ در سال جدید میلادی کاهش داشته است

علی‌رغم فروش بالای سری گلکسی اس ۲۴، به نظر می‌رسد سامسونگ در آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی عملکرد موفقی از نظر عرضه محصولات نداشته است. 

۱۱ اسفند ۱۴۰۲

یک ماه پیش، موسسه IDC اعلام کرد که سامسونگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۲۶٫۶ میلیون گوشی روانه بازار کرده است. در این رابطه، آمار فروش گوشی‌های سامسونگ در سال گذشته میلادی افت نسبتا شدیدی داشته است. برای مقایسه، غول فناوری کره در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۶۰ میلیون گوشی عرضه کرده است. 

حالا اما افشاگری شناخته‌شده به نام Revegnus با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) جزئيات آمار فروش محصولات سامسونگ در طی یک سال اخیر را منتشر کرده است. طبق ادعای این افشاگر، آمار فروش گوشی‌های سامسونگ توسط یک موسسه سرمایه‌گذاری به نام Hana Securities جمع‌آوری شده است. 

فروش گوشی‌های سامسونگ در سال جدید میلادی کاهش داشته است

 

براساس این گزارش، فروش گوشی‌های سامسونگ در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) به نسبت ماه قبل از آن (دسامبر سال ۲۰۲۳ / آذر و دی ۱۴۰۲) ۱۱ درصد کاهش داشته است. در مقایسه با ژانویه سال ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱)، فروش گوشی‌های سامسونگ ۱ درصد افت پیدا کرده است. سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۱۷٫۴۴ میلیون گوشی عرضه کرده است.

تا پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی، سامسونگ ۱٫۴۲ میلیون واحد از سری گلکسی اس ۲۴ را فروخته است. از این آمار، حدود ۸۳۰٬۰۰۰ واحد به گلکسی اس ۲۴ اولترا تعلق دارد در حالی که ۳۲۰٬۰۰۰ واحد به گلکسی اس ۲۴ اختصاص پیدا کرده است. گلکسی اس ۲۴ پلاس با فروش ۲۷۰٬۰۰۰ واحدی کم‌طرفدار‌ترین مدل سری گلکسی اس ۲۴ محسوب می‌شود.

با توجه به این که سری گلکسی اس ۲۴ از تاریخ ۲۴ ژانویه روانه بازارهای جهانی شد، به نظر می‌رسد نسل جدید سری پرچمدار تنها در عرض ۶ روز موفق شده به فروش بیش از ۱ میلیون واحدی دست پیدا کند. این موضوع آینده روشن سری گلکسی اس ۲۴ را نشان می‌دهد. 

S24 u.jfif

 

افشاگر Revegnus در ادامه گزارش خود به بررسی آمار فروش سری گلکسی اس ۲۳ در طی یک سال اخیر پرداخته است. در این رابطه، سری پرچمدار سال ۲۰۲۳ سامسونگ در طی ۱۲ ماه اخیر (ژانویه ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴) در حدود ۳۱٫۱۱ میلیون واحد فروش داشته است. 

در مقایسه با فروش ۲۴٫۹۹ میلیون واحدی سری گلکسی اس ۲۲ در سال اول عرضه خود، گوشی‌های پرچمدار نسل قبلی سامسونگ عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

مطابق انتظار، گلکسی اس ۲۳ اولترا با فروش ۱۴٫۳۴ میلیون واحدی پرچمدار محبوب سامسونگ بوده و گلکسی اس ۲۳ نیز با فروش ۱۱٫۰۸ میلیون واحدی در رده دوم ایستاده است. گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز با اختلافی زیاد در رده سوم قرار گرفته و فروش ۵٫۶۸ میلیون واحدی را به خود اختصاص داده است.

image

 

برخلاف پرچمدارهای سری گلکسی اس، گوشی‌های تاشو سامسونگ از نظر فروش موفق ظاهر نشده‌اند. در این رابطه، افشاگر Revegnus اعلام کرده که گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ در ۶ ماه نخست حضور خود در بازار به ترتیب برابر با ۴٫۳۳ میلیون و ۲٫۴۹ میلیون واحد فروش رفته‌اند. در مقایسه با عرضه گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ در بازه زمانی مشابه، آمار فروش تاشو‌های سامسونگ هیچ رشدی نداشته است. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید