خانهاخبار
زمان رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل چهار تایید شد

زمان رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل چهار تایید شد

مدیر ارشد بازاریابی برند کوالکام به تازگی تایید کرده که کوالکام در ماه اکتبر از نسل جدید تراشه پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد که به پردازنده مرکزی اختصاصی Oryon مجهز است.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

سال گذشته میلادی، کوالکام تراشه پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه را در طی رویداد Snapdragon Summit که در ماه اکتبر برگزار شد معرفی کرد. حالا به تازگی کوالکام تایید کرده رویداد امسال این برند نیز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد که در آن شاهد معرفی از اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهیم بود.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مدیر ارشد بازاریابی برند کوالکام، دان مک‌گوایر، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تایید کرده که رویداد Snapdragon Summit سال ۲۰۲۴ کوالکام در ماه اکتبر برگزار می‌شود. مقام ارشد کوالکام همچنین اعلام کرده که اسنپدراگون ۸ نسل چهار برای اولین بار به پردازنده مرکزی اختصاصی Oryon مجهز خواهد شد.

snapdragon.jpg

 

قبل از رونمایی رسمی اسنپدراگون ۸ نسل چهار، انتظار می‌رود کوالکام یک نسخه دیگر از سری اسنپدراگون ۸ را روانه بازار می‌کند. این تراشه که از شناسه مدل SM8635 بهره می‌برد احتمالا از هسته کورتکس X4 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۵ برخوردار خواهد شد.

گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که تراشه جدید کوالکام بر پایه فرآیند ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و در بنچمارک آنتوتو امتیاز ۱٫۷ میلیون را به خود اختصاص داده است.

در نهایت باید اشاره کرد که این تراشه از نظر عملکرد پردازشی بین دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو و اسنپدراگون ۸ نسل سه قرار می‌گیرد و احتمالا با نام اسنپدراگون 8s نسل دو و یا اسنپدراگون ۸ نسل سه لایت عرضه خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید