خانهاخبار
گوشی Cling Band‌ سامسونگ معرفی شد؛ تلفیقی از گوشی و ساعت هوشمند!

گوشی Cling Band‌ سامسونگ معرفی شد؛ تلفیقی از گوشی و ساعت هوشمند!

سامسونگ به تازگی از یک گوشی با نمایشگر منعطف رونمایی کرده که می‌تواند نقش ساعت هوشمند را ایفا کند!

۹ اسفند ۱۴۰۲

سامسونگ همواره در حال آزمایش‌های محصولات مفهومی بوده که ایده‌های جذابی در پس‌زمینه توسعه آن‌ها وجود داشته است. در این رابطه، غول فناوری کره در طی کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2024) نیز از یک گوشی منعطف به نام Cling Band رونمایی کرده که به یک ساعت هوشمند تبدیل می‌شود. 

Cling band 1.jpg

 

طبق گزارش وبسایت CNET، گوشی مفهومی Cling ‌Band سامسونگ یک دستگاه خاص با نمایشگر منعطف اولد است که می‌تواند نقش یک گوشی و یک ساعت هوشمند را ایفا کند. 

در حالت معمولی، Cling Band یک گوشی هوشمند استاندارد با نمایشگر بدون حاشیه و دوربین پشتی است. با این وجود، نقش اصلی این دستگاه با خم کردن آن ظاهر می‌شود. در این حالت، Cling Band شکل حرف C انگلیسی را به خود می‌گیرد و به دور مچ دست کاربر قرار می‌گیرد. 

Cling band.jpg

 

پنل پشتی گوشی خاص سامسونگ میزبان یک سنسور اختصاصی برای پایش ضربان قلب است که می‌تواند به مانند یک ساعت هوشمند، معیارهای سلامتی کاربر را بسنجد. 

Cling band 2.jpg

 

شایان ذکر است که Cling Band تنها یک مدل مفهومی است و هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ آن را وارد فرآیند تولید انبوه خواهد کرد و یا این دستگاه تنها در حد یک نمونه آزمایشی باقی خواهد ماند. به هر روی، گوشی Cling Band توانایی‌های سامسونگ در زمینه توسعه نمایشگر‌ها و محصولات تاشو را نشان می‌دهد. 

oled screen.jfif

 

سامسونگ در طی رویداد MWC 2024 از نمایشگر‌های کوچک و دایره‌ای‌شکل اولد نیز رونمایی کرده که در دستگاه‌های مختلف مانند هدفون‌های بی‌سیم و یا کیس شارژ ایربادها به کار می‌رود. به کمک این نمایشگرها می‌توان میزان شارژ هدفون‌ها را چک کرد و یا تنظیمات صوتی را تغییر داد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید