خانهاخبار
تمامی اطلاعات مربوط به گلکسی A55‌ فاش شد!

تمامی اطلاعات مربوط به گلکسی A55‌ فاش شد!

به تازگی گزارشی در دسترس قرار گرفته که حاوی مشخصات فنی، قیمت و زمان رونمایی میان‌رده موردانتظار سامسونگ است.

۸ اسفند ۱۴۰۲

سال گذشته، گلکسی A54‌ به عنوان میان‌رده پرمیوم سامسونگ معرفی شد و به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار بدل شد. این گوشی به لطف نمایشگر باکیفیت، دوربین کارآمد و قیمت مناسب یکی از محصولات ارزشمند سری دستگاه‌های میان‌رده لقب گرفت.

A54 1.jpg

 

حالا اما به نظر می‌رسد تا رونمایی از نسل جدید این گوشی یعنی گلکسی A55 زمان زیادی باقی نمانده است. در این راستا، امروز وبسایت Winfuture تمامی اطلاعات مربوط به میان‌رده موردانتظار سامسونگ شامل مشخصات فنی، قیمت و زمان رونمایی آن را به اشتراک گذاشته است. 

طراحی و نمایشگر

رندرهای قبلی گلکسی A55 نشان داده‌اند که این گوشی از لبه‌های تخت بهره خواهد برد. گزارش WinFuture نیز ضمن تایید این موضوع ادعا کرده که گلکسی A55 با یک بهبود مهم همراه خواهد شد. در این رابطه، ظاهرا میان‌رده سامسونگ به فریم آلومینیومی مجهز خواهد شد که از استحکام بالاتری در مقایسه با فریم پلاستیکی نسل قبلی دارد. 

علی‌رغم بهبود مقاومت کلی دستگاه، استفاده از آلومینیوم باعث شده که وزن دستگاه افزایش پیدا کند و از وزن ۲۰۲ گرمی گلکسی A54‌ به ۲۱۳ گرم در نسل جدید برسد. 

بهره بردن از فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای نشان‌دهنده تصمیم سامسونگ برای نزدیک‌تر کردن سری گلکسی A به طراحی محصولات پرمیوم است.به علاوه، شایعه شده که ابعاد گلکسی A55‌ برابر با ۱۶۱٫۱ در ۷۷٫۴ در ۸٫۲ میلی‌متر خواهد بود. 

A55.jpg

 

پنل جلویی گلکسی A55‌ میزبان نمایشگر ۶٫۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. وبسایت Winfuture همچنین ادعا کرده که گلکسی A55 به مانند نسل قبلی از گواهی IP67، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکرهای استریو برخوردار خواهد شد.

عملکرد فنی و نرم‌افزار

قلب تپنده گلکسی A55 تراشه جدید و معرفی‌نشده اگزینوس ۱۴۸۰ است که از چهار هسته پردازشی با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف با فرکانس ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این تراشه با بهبود بزرگی در مقایسه با اگزینوس ۱۳۸۰ نسل قبلی که از سرعت ۲٫۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند همراه خواهد شد. 

میان‌رده سامسونگ در دو کانفیگ حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. انرژی موردنیاز گوشی توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

A55 1.jpg

 

انتظار می‌رود که گلکسی A55 با اندروید ۱۴ مبتنی بر One UI 6.1 روانه بازار شود. در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که کدام یک از قابلیت‌های هوش مصنوعی One UI 6.1 در اختیار این گوشی قرار خواهد گرفت.

دوربین‌ها

به نظر می‌رسد سامسونگ تغییری در سیستم دوربین گلکسی A55 اعمال نکرده و این گوشی همچنان با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 (لرزشگیر اپتیکال)، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 عرضه خواهد شد.

وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود که در ناچ حفره نمایشگر قرار می‌گیرد. با وجود عدم بهبود در سیستم دوربین دستگاه، امکان دارد سامسونگ برخی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را برای دوربین‌های میان‌رده خود اعمال کند تا شاهد بهتر شدن تجربه تصویربرداری گلکسی A55 باشیم.

قیمت و زمان عرضه

وبسایت Winfuture در گزارش خود اعلام کرده که گلکسی A55‌ با قیمت پایه ۴۵۰ یورو (۴۷۰ دلار) عرضه خواهد شد. سال گذشته نیز گلکسی A54 با قیمت مشابه روانه بازار شد. البته روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر این که گلکسی A54 و گلکسی A35 ارزان‌تر از نسل قبلی خواهند بود.

گلکسی A55 احتمالا همراه با برادر کوچک‌تر خود موسوم به گلکسی A35 در نیمه ماه مارس سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. رنگ‌بندی گوشی نیز شامل رنگ‌های آبی تیره، بنفش، سفید و آبی روشن خواهد بود. 



جدیدترین‌ اخبار

Oppo-find-x7-ultra-gsm-ir
اوپو فایند X8 اولترا یک گوشی نازک با باتری حجیم خواهد بود

یکی از مقام‌های ارشد اوپو تایید کرده که پرچمدار جدید این برند با طراحی نازک و باتری حجیم همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید