خانهاخبار
خبرهای جدید از بازطراحی iOS و macOS

خبرهای جدید از بازطراحی iOS و macOS

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ امروز اظهار کرده که هم سیستم عامل آیفون‌ها و هم سیستم عامل مک‌های اپل قرار است طراحی مجدد اساسی را تجربه کنند، اما مشخص نیست که این تغییرات در طراحی امسال اعمال شود.

۷ اسفند ۱۴۰۲

به گفته مارک گورمن افشاگر معتبر، iOS 18 احتمالا شامل تغییراتی در طراحی خواهد شد، اما او اذعان کرده که این تغییرات ممکن است یک یا دو سال دیگر اعمال شود.

iOS-18-Mock-Feature-Baubles.jpg

 

گورمن امروز در خبرنامه «Power On» خود گفته که اپل در تلاش است تا طراحی iOS را «اوایل امسال» به‌روزرسانی کند. پیش‌تر شایعه‌ای مبهم ادعا می‌کرد که iOS 18 دارای برخی از عناصر طراحی الهام گرفته از visionOS خواهد بود. در حالی که گورمن تا حدودی با این ادعا موافق بود، اما صرفا گفته که iOS می‌تواند برخی از نشانه‌های طراحی را از visionOS دریافت کند، بدین معنی که او انتظار ندارد تغییر بزرگی در طراحی iOS با استفاده از اشکال به کار رفته در سیستم عامل هدست ویژن پرو رخ دهد.

اگرچه که گورمن امروز در رابطه با تغییرات طراحی iOS از عبارت «در اوایل امسال» استفاده کرده، ولی در مورد طراحی مجدد iOS 18 در نسخه نوامبر (آبان ماه) خبرنامه خود قاطعانه‌تر بود، زیرا او گفته بود که مدیریت ارشد اپل iOS 18 را «جاه طلبانه» و قانع‌کننده با «ویژگی‌ها و طراحی‌های جدید» توصیف کرده است. 

در مورد macOS هم گورمن گفته که اپل کار اولیه خود را بر روی تغییرات طراحی برای این سیستم عامل آغاز کرده است که می‌تواند در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ معرفی شود. این پلتفرم آخرین بار در سال ۲۰۲۰ با macOS Big Sur طراحی مجدد بزرگی دریافت کرد.

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان «WWDC» در ماه ژوئن (خرداد ماه ۱۴۰۳)، سیستم عامل iOS 18 را معرفی کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید