خانهاخبار
ادعای گورمن: ایرپادز با دوربین، حلقه هوشمند و عینک هوشمند اپل

ادعای گورمن: ایرپادز با دوربین، حلقه هوشمند و عینک هوشمند اپل

مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل امروز مدعی شده که اپل سال‌هاست که کار توسعه چند محصول متفاوت را شروع کرده، اما مشخص نیست که چه زمانی به تولید انبوه می‌رسند.

۷ اسفند ۱۴۰۲

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل در طول این سال‌ها به توسعه چندین دستگاه پوشیدنی جدید، از جمله حلقه هوشمند برای سلامتی و تناسب اندام، عینک هوشمند و ایرپادز ارتقا یافته با دوربین‌های داخلی و سنسورهای بیشتر پرداخته است.

samsung-galaxy-ring.jpg
گلکسی رینگ سامسونگ

در زیر، آنچه را که گورمن امروز در خبرنامه «Power On» خود در مورد این دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته، مرور می‌کنیم.

حلقه هوشمند

به گزارش گورمن، چند سال پیش تیم طراحی صنعتی اپل ایده یک «حلقه هوشمند» را با تمرکز بر ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام به مدیران تیم سلامت این شرکت ارایه کرد. با این حال او گفته که اپل در حال حاضر به طور فعال این دستگاه را توسعه نمی‌دهد، بنابراین مشخص نیست که آیا اصلا عرضه خواهد شد یا خیر.

گورمن گفته که این حلقه می‌تواند جایگزین ارزان‌تری برای اپل واچ باشد که می‌تواند داده‌های سلامتی و تناسب اندام را با یک آیفون متصل شده همگام‌سازی کند. این دستگاه با محصولاتی مانند حلقه «Oura» و گلکسی رینگ آینده سامسونگ رقابت خواهد کرد.

عینک هوشمند

مدت‌ها شایعه شده بود که اپل در نهایت امیدوار است عینک‌های واقعیت افزوده پیشرفته را بر اساس هدست ویژن پرو خود عرضه کند. در همین حال گورمن گفته که این شرکت توسعه یک جفت عینک هوشمند «کمتر جاه طلبانه» را نسبت به ویژن پرو در نظر گرفته است که با عینک‌های هوشمند ری‌بن، متا و فریم اکو آمازون رقابت می‌کند.

به گفته این افشاگر، اپل در مورد تولید عینک‌هایی با بلندگوهای داخلی، دوربین‌ها، حسگرهای سلامتی و قابلیت‌های هوش مصنوعی تحقیقاتی کرده است که به عنوان یک «جایگزین ایرپادز» عمل کند. او ادامه داده که این عینک در مرحله تحقیق فناوری در بخش مهندسی سخت ‌افزار اپل است، بنابراین به نظر می‌رسد که عرضه آن هنوز خیلی دور باشد.

ایرپادز مجهز به دوربین

به گفته مارک گورمن، مهندسان اپل سال گذشته شروع به بررسی نحوه قرار دادن سنسورهای دوربین با وضوح پایین در ایرپادز کرده‌اند. او معتقد است که در صورت عرضه چنین محصولی، این ایرپادزها می‌توانند ویژگی‌های هوش مصنوعی را ارایه دهند که به افراد در کارهای روزمره کمک می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید