خانهاخبار
اپل قبل از داینامیک آیلند چه مدل بریدگی‌هایی را آزمایش کرده بود؟

اپل قبل از داینامیک آیلند چه مدل بریدگی‌هایی را آزمایش کرده بود؟

از زمان معرفی آیفون X با ناچ معروف خود و همچنین رونمایی از داینامیک آیلند، اپل طرح‌های مختلفی را در طی سال‌ها تست کرده بود تا به طرح کنونی رسید. امروز قصد داریم طرح‌هایی از این بریدگی را به شما نشان دهیم که هرگز به وقوع نپیوستند.

۵ اسفند ۱۴۰۲

با مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲، اپل داینامیک آیلند را معرفی کرد که می‌تواند برای نمایش نوتیفیکیشن‌های سیستم، امتیازات ورزشی و انواع اطلاعات دیگر تغییر شکل داده و گسترش یابد. این ویژگی فضای اطراف دوربین جلو و سنسورهای فیس آی‌دی را در مقایسه با بریدگی در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون کارامدتر می‌کند.

iPhone-Notch.jpg

 

طبق اطلاعات به دست آمده توسط مک رومرز، اپل در طول سال‌ها قبل از رسیدن به طرح فعلی داینامیک آیلند، ایده‌های مختلفی را برای ناحیه بریدگی آیفون بررسی کرده است. ما تصاویر زیر را بر اساس منابع خود بازسازی کرده‌ایم تا نگاهی به برخی از مفاهیمی که اپل در نظر گرفته بود، ارایه دهیم.

قبل از داینامیک آیلند، اپل یک منوی پاپ‌اور را در سمت راست صفحه کاوش کرده بوده که دسترسی سریع به زمان، سیگنال تلفن همراه و قدرت وای فای، روشنایی صفحه نمایش، میزان صدا و میزان شارژ باتری را برای کاربران فراهم می‌کرده است. این منو به طور اساسی چیزی شبیه یک بریدگی دوم بود و در صورت عدم استفاده ناپدید می‌شد.

ایده دیگری که اپل در نظر گرفته بود٫ مخفی کردن بریدگی با نوار وضعیت کاملا مشکی در بالای صفحه بود. نمایشگرهای اولد با خاموش کردن تک تک پیکسل‌ها رنگ سیاه را نشان می‌دهند، بنابراین این طراحی به صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز کمک می‌کرد.

Alternate-Notch-Design-Mock-Feature.jpg

 

اپل بعدها ایده داینامیک آیلند را مطرح کرد و طرح‌های مختلفی را برای این کار بررسی کرد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اپل در ابتدا داینامیک آیلند را به طور دایم در بالای صفحه نمایش کشید، قبل از اینکه تصمیم گرفته باشد در صورت لزوم تغییر اندازه کمتری داشته باشد. اپل همچنین نمایش حجم و یک ردیف کامل از میانبرهای سیستم را در داینامیک آیلند در نظر گرفت، طرح‌بندی استفاده نشده‌ای را هم برای تماس‌های تلفنی در حال انجام آزمایش کرد و البته موارد دیگر که هیچ‌کدام به وقوع نپیوست.

Alternate-Dynamic-Island-Design-Mock-Feature.jpg

 

اپل پس از سری آیفون ۱۴ و با رونمایی از گوشی‌هایش در سال بعد، داینامیک آیلند را به تمام مدل‌های آیفون ۱۵ گسترش داد، در حالی که همچنان به فروش آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با ناچ ادامه می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که اپل در نهایت قصد دارد دوربین جلوی آیفون و سنسورهای فیس آیدی را به زیر نمایشگر منتقل کند، اما انتظار نمی‌رود که این انتقال تا سال آینده آغاز شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید