خانهاخبار
از رویداد احتمالی پیش روی اپل چه انتظاراتی داریم؟

از رویداد احتمالی پیش روی اپل چه انتظاراتی داریم؟

اپل اغلب در بهار هر سال در محدوده اواخر اسفند تا اوایل فروردین، مراسمی را با تمرکز بر معرفی سخت‌ افزارها و لوازم جانبی مختلف برگزار کرده است و امسال هم احتمال زیادی در این خصوص وجود دارد.

۵ اسفند ۱۴۰۲

اپل اغلب اولین رویداد رسانه‌ای سال خود را در ماه مارس (اسفند ماه یا اوایل فروردین) برگزار می کند، بنابراین احتمالا این شرکت فاصله زیادی تا معرفی محصولات جدید فاصله نداشته باشد.

New-Macs-iPads-iOS-17-4.jpg

 

در زیر آنچه را که از یک رویداد بالقوه اپل در ماه مارس انتظار داریم تشریح می‌کنیم.

رویدادهای قبلی اپل در ماه مارس

اپل از سال ۲۰۱۵ تاکنون پنج رویداد در ماه مارس برگزار کرده است:

  • دوشنبه ۹ مارس ۲۰۱۵ (۱۸ اسفند ۱۳۹۱)
  • دوشنبه ۲۱ مارس ۲۰۱۶ (۲ فروردین ۱۳۹۵)
  • سه‌شنبه ۲۷ مارس ۲۰۱۸ (۷ فروردین ۱۳۹۶)
  • دوشنبه ۲۵ مارس ۲۰۱۹ (۵ فروردین ۱۳۹۸)
  • سه‌شنبه ۸ مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند ۱۴۰۰)

iOS 17.4

اپل در بیانیه مطبوعاتی خود با اعلام تغییرات عمده اپ استور در اتحادیه اروپا، در پاسخ به قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، تایید کرد که iOS 17.4 در ماه مارس منتشر خواهد شد:

توسعه دهندگان می‌توانند در صفحه پشتیبانی از توسعه دهندگان اپل با این تغییرات آشنا شوند و می‌توانند آزمایش قابلیت‌های جدید را از امروز در نسخه بتای iOS 17.4 آغاز کنند. قابلیت‌های جدید از مارس ۲۰۲۴ برای کاربران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود.

iOS-17.4-Feature-Blue.jpg

 

اپل تا ۶ مارس (۱۶ اسفند ماه) فرصت دارد تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کند تا از جریمه شدن جلوگیری کند، بنابراین iOS 17.4 احتمال دارد قبل از آن منتشر شود.

علاوه بر تغییرات در اتحادیه اروپا، ویژگی‌های کلیدی جدید در iOS 17.4 شامل متن پادکست‌ها، پروتکل امنیتی جدید iMessage، ایموجی‌های جدید و امکان استفاده از کارت اپل کش در وب ‌سایت‌های بیشتر با تولید شماره کارت مجازی است. این به‌روزرسانی همچنین شامل آماده‌سازی برای راه‌اندازی نسل بعدی کارپلی در اواخر سال جاری است.

سایر بهروزرسانی‌های نرم افزاری که انتظار می‌رود در ماه مارس منتشر شوند عبارتند از iPadOS 17.4، macOS 14.4، watchOS 10.4، tvOS 17.4 و visionOS 1.1.

محصولات جدید محتمل

آیپدهای جدید به همراه مجیک کیبورد آلومینیومی

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل به نظر می‌آید که مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر را در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۳) عرضه کند.

iPad-Air-12.9-Inch-Feature.jpg

 

انتظار می‌رود که مدل‌های بعدی آیپد پرو اولین آیپدهای مجهز به نمایشگرهای اولد روشن‌تر و واضح‌تر باشند. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده یا احتمالی آیپد پرو می‌توان به تراشه M3، شارژ بی‌سیم مگ سیف، مجیک کیبورد بازطراحی ‌شده با ترک‌پد بزرگ‌تر و پوشش رویی آلومینیومی و دوربین جلوی افقی اشاره کرد.

از طرف دیگر انتظار می‌رود برای اولین بار، آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی بزرگتر در کنار مدل ۱۰٫۹ اینچی به‌روز شده عرضه شود. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده یا احتمالی آیپد ایر می‌توان به تراشه M2، ماژول دوربین عقب بازطراحی ‌شده، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 اشاره کرد.

مک بوک ایرهای جدید

گورمن همچنین انتظار دارد که اپل مک بوک ایر جدید را در اواخر ماه مارس معرفی کند.

MacBook-Air-15-Inch-Feature-Purple.jpg

 

انتظار می‌رود مک بوک ایر ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی به طور همزمان با تراشه M3 به روز شوند و مزایای کلیدی نسبت به تراشه M2 از جمله عملکرد سریع‌تر و ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری برای رندر گرافیکی بهبود یافته در بازی‌ها را کسب کند.

امسال هیچ تغییری در طراحی مک بوک ایر انتظار نمی‌رود، اما این لپ‌تاپ‌ها احتمالا مانند دیگر مدل‌های مک از وای فای 6E پشتیبانی خواهند کرد.

اپل پیش‌تر مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و آی مک ۲۴ اینچی را با تراشه M3 در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه) به‌روز کرده بود.

رنگ جدید برای آیفون

اپل اغلب رنگ‌های جدید آیفون را در ماه مارس یا آوریل (اسفند ماه یا فروردین)، در اواسط چرخه عرضه سالانه گوشی‌های هوشمند خود معرفی می‌کند.

iPhone-14-Yellow-Feature-2.jpg

 

  • مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱): اپل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را با رنگ زرد عرضه کرد
  • مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰): اپل یک رنگ سبز جدید برای آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی و یک رنگ سبز آلپاین جدید را برای مدل‌های آیفون ۱۳ پرو معرفی کرد
  • مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹): اپل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را به رنگ بنفش عرضه کرد


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید