خانهاخبار
این دو تراشه مدیاتک حالا از جمنای نانو گوگل پشتیبانی می‌کننند

این دو تراشه مدیاتک حالا از جمنای نانو گوگل پشتیبانی می‌کننند

علاوه بر گوشی‌های پرچمدار، حالا به نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه مدل‌ هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل برای گوشی‌های میان‌رده خواهیم بود. 

۵ اسفند ۱۴۰۲

برند مدیاتک که یکی از شرکت‌های تراشه‌سازی مطرح بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود به تازگی تایید کرده که حالا تراشه‌های دیمنسیتی ۹۳۰۰ و دیمنسیتی ۸۳۰۰ برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل بهینه‌سازی شده‌اند. 

این تصمیم مدیاتک بسیار تحسین‌برانگیز است چرا که قابلیت‌های کاربردی هوش مصنوعی در اختیار کاربران بیشتری به خصوص کاربران گوشی‌های میان‌رده قرار خواهد گرفت. 

mediatek.jfif

 

همانطور که می‌دانیم، مدل هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل برای محصولاتی توسعه داده شده که از سخت‌افزار چندان قدرتمندی بهره نمی‌برند.

در حال حاضر، محصولاتی مانند گوشی پیکسل ۸ پرو و یا سری پرچمدار گلکسی اس ۲۴ از مدل زبانی بزرگ جمنای نانو گوگل بهره می‌برند. این مدل هوش مصنوعی قابلیت‌هایی هوش مصنوعی مولد مانند Smart Reply (پیام هوشمند) و خلاصه‌سازی در برنامه Recorder‌ را در اختیار گوشی‌ها قرار می‌دهد.

با همکاری نزدیک گوگل و مدیاتک، توسعه‌دهندگان بیشتری حالا به عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد برای کاربران دسترسی خواهند داشت. در این راستا، مدیاتک و گوگل در حال کار روی ابزارهایی هستند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا جمنای نانو را راحت‌تر با اپلیکیشن‌های خود یکپارچه کنند.

mediatek 1.jfif

 

شایان ذکر است که تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی دو تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ و دیمنسیتی ۸۳۰۰ به صورت مستقیم روی دستگاه اجرا می‌شوند و دیگر نیازی به پردازش‌های ابری نخواهد بود. اجرای مستقیم قابلیت‌های روی دستگاه سبب می‌شود تا عملکرد کلی بهبود یپدا کند و همچنین حریم شخصی کاربر حفظ شود. 

مدیاتک امسال موفق شد تا به لطف تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ حدود ۳۵ درصد از بازار تراشه را به خود اختصاص دهد. این سخت‌افزار در گوشی‌هایی مانند ویوو X100 و اوپو فایند X7‌ به کار رفته است.

عرضه قابلیت‌های جمنای نانو برای تراشه دیمنسیتی ۸۳۰۰ خبر خوبی برای کاربران به شمار می‌رود چرا که این تراشه سخت‌افزاری میان‌رده است و کاربران برای استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته دیگر نیازی به خرید گوشی پرچمدار نخواهند داشت. از گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توان پوکو X6‌ پرو را نام برد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید