خانهاخبار
پنل‌های اولد آیپد پرو سازندگان مختلفی خواهد داشت

پنل‌های اولد آیپد پرو سازندگان مختلفی خواهد داشت

بر طبق گزارش‌ها، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که اپل مجبور شده وظیفه تولید هر کدام از سایزهای آیپد پرو را به یک شرکت مجزا محول کند.

۵ اسفند ۱۴۰۲

اپل برای مدل‌های آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی آتی به تامین‌کنندگان مختلف صفحه ‌نمایش اولد متکی است. در واقع سامسونگ به ‌طور انحصاری پنل‌های ۱۱ اینچی و ال ‌جی پنل‌های ۱۳ اینچی را تولید می‌کند.

به گفته The Elec، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان تنها تامین کننده میزان اولیه نمایشگرهای اولد برای مدل ۱۱ اینچی یا اولین دسته‌ای که برای عرضه نسل بعدی آیپد پرو تولید می‌شود، تثبیت کرده است.

iPad-Pro-OLED-Feature-2.jpg

 

ال‌ جی هم در ابتدا قرار بود تولید پنل اولد ۱۱ اینچی را نیز آغاز کند، اما با توجه به شرایط، این دو شرکت در حال حاضر تنها یک نوع نمایشگر اولد تولید می‌کنند. لازم به ذکر است که تولید اولیه در کارخانجات هر دو تامین کننده از ماه گذشته آغاز شد.

کارشناسان داخلی صنعت اظهار می‌کنند که تقسیم کار به دلیل تغییر در چشم‌انداز تقاضای اپل برای مدل‌های آیپد پرو اولد، و همچنین ظرفیت تولید و بازدهی ناپایدار این دو تامین ‌کننده است که هر دو هنوز با نیاز اپل برای فناوری‌های جدید پنل سازگار هستند. شایعه شده است که اپل قصد دارد کیفیت تصویر بی‌رقیب و همچنین طراحی را کاهش دهد که ضخامت و وزن صفحه نمایش آیپد را کم کند.

بر اساس گزارش امروز، بسته به نوسانات بازده تولید و تعدیل احتمالی پیش‌بینی تقاضای اپل برای مدل‌های جدید آیپد پرو، ممکن است وضعیت پس از تولید مقدار اولیه تغییر کند. طبق گزارش‌ها، پیش‌بینی محموله‌های اپل برای امسال به ۸ میلیون دستگاه کاهش یافته است که از ۱۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۴ در سال گذشته کاهش یافته است.

نمایشگرهای اولد قرار است برای اولین بار در خط تولید آیپد قرار گیرند. اپل پیش‌تر از فناوری اولد برای آیفون و اپل واچ استفاده کرده‌ است، اما صفحه نمایش‌های اولد بزرگتر گران‌تر هستند. این فناوری در مقایسه با ال ای دی یا مینی ال ای دی، سیاهی عمیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تر را به ارمغان می‌آورد. به لطف فناوری نمایشگر جدید، مدل‌های اولد آیپد پرو می‌توانند بسیار نازک‌تر از نسخه‌های ال ای دی فعلی باشند. برای مثال، آی‌پد پرو ۱۲٫۹ اینچی بزرگ‌تر، می‌تواند بیش از ۱ میلی‌متر نازک‌تر باشد.

در کنار نمایشگرهای جدید، انتظار می‌رود که مدل‌های آی‌پد پرو از جدیدترین تراشه M3 اپل که سال گذشته در مدل‌های جدید مک ‌بوک پرو معرفی شد، استفاده کنند. M3 بر اساس فناوری ۳ نانومتری ساخته شده است و باید نسبت به تراشه M2 که در حال حاضر در آیپد پرو استفاده می‌شود، بهبود گرافیکی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

انتظار می‌رود نمایشگرهای جدید در مارس ۲۰۲۴ (اواخر اسفند تا اوایل فروردین) به آیپد پرو اضافه شوند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید