خانهاخبار
تمامی شایعات آیپد مینی جدید تاکنون

تمامی شایعات آیپد مینی جدید تاکنون

در حالی که انتظار می‌رود اپل به زودی نسل جدید آیپد پرو و آیپد ایر را عرضه کند، داستان برای آیپد مینی کمی متفاوت است.

۵ اسفند ۱۴۰۲

طبق گزارش چند منبع معتبر، شایعه شده است که نسل هفتم آیپد مینی اپل امسال عرضه می‌شود. با ما باشید تا بدانیم بر طبق شایعات از تبلت کوچک اپل چه انتظاری داریم.

iPad-Mini-6-YouTubed-2.jpg

 

آیپد مینی فعلی در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ماه ۱۴۰۰) عرضه شد و شامل صفحه نمایش ۸٫۳ اینچی، پورت USB-C، دکمه پاور به همراه تاچ آیدی ادغام شده در آن، تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از 5G در مدل‌های سیم کارت‌خور، دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی، پشتیبانی از قلم اپل و موارد دیگر می‌شود.

تغییرات در نمایشگر

طبق یکی از شایعات، قطعات صفحه نمایش نسل هفتم آیپد مینی برای کاهش اثر «Jelly Scrolling» بهینه شده است؛ موردی که بسیار باعث شکایات کاربران شد و زمانی که به بالا یا پایین اسکرول می‌کردند تصویر ناواضح می‌شد.

ipad-mini-9.jpg

 

این اصطلاح به یک اثر قابل توجه هنگام پیمایش عمودی در محتوای مبتنی بر متن مانند یک صفحه وب یا سند اشاره دارد، جایی که به نظر می‌رسد هر خط متن در هنگام عبور از کنار آن به سمت چپ صفحه متمایل می‌شود. این افکت باعث می‌شود وقتی انگشت برای پیمایش صفحه بکشید، به نظر می‌رسد که یک طرف نمایشگر سریع‌تر از طرف دیگر پاسخ می‌دهد.

اپل می‌گوید این پدیده برای آیپدهای دارای پنل ال سی دی رفتاری عادی است، اما بر اساس بازخورد کاربران، وقتی روی صفحه نمایش کوچک‌تر آیپد مینی مشاهده می‌شود، می‌تواند واضح‌تر و بی‌کیفیت‌تر به نظر برسد. طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد صفحه نمایش را بهبود بخشد تا ایراد مذکور در جهت عمودی را کاهش دهد، اما اینکه آیا این موضوع در جهت افقی نیز حل می شود یا خیر، مشخص نیست.

ارتقاهای داخلی

ما انتظار داریم که نسل هفتم آیپد مینی با یک تراشه سریع‌تر، که احتمالا A16 Bionic باشد به‌روزرسانی شود، اگرچه تراشه A17 یا حتی یک تراشه سری M نیز برای آن کاملا محتمل است.

iphone-15-a16-bionic.jpg

 

اگر اپل از A16 Bionic استفاده کند، آیپد مینی را با آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس برابر می‌کند. این تراشه در مقایسه با مدل فعلی حدود ۱۰ درصد عملکرد بهتر، ۵۰ درصد پهنای باند حافظه گرافیک بیشتر و یک پردازنده تصویر جدید (ISP) ارایه می‌دهد.

این تبلت همچنین به احتمال قوی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3، دو مورد از جدیدترین استانداردهایی که اپل به سایر به‌روز‌رسانی‌های اخیر محصول اضافه کرده است، پشتیبانی خواهد کرد. اپل پیش‌تر پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3 را به آخرین مدل‌های آیپد پرو، آیفون ۱۵ پرو و اکثر مک‌های جدید اضافه کرده است.

بهبودهای دوربین

انتظار می‌رود امسال دوربین‌های جلو و پشت بهروز شده به آیپد مینی اضافه شوند. آیپد مینی فعلی دوربین‌های مشابهی را در تمام مدل‌های ایپد فعلی به اشتراک می‌گذارد؛ دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.8 و دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم ƒ/2.4.

ipad-mini-rear-camera.jpg

 

با توجه به اینکه بیش از ۸۵۰ روز از عرضه آیپد مینی فعلی می‌گذرد، دوربین‌های ارتقا یافته احتمالا در مدل نسل هفتم گنجانده می‌شوند.

رنگ‌های جدید

طبق یک شایعه جدید، گزینه‌های رنگی جدیدی برای آیپد مینی جدید در راه است. آیپد مینی فعلی در رنگ‌های خاکستری فضایی، سفید، صورتی و بنفش موجود است.

ipad-mini-6-lineup.jpg

 

هیچ اطلاعاتی در مورد رنگ‌هایی که اپل می‌تواند انتخاب کند وجود ندارد، اما ممکن است از مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ خود الهام بگیرد که در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی ارایه می‌شوند.

مواردی که نامحتمل است

نمایشگر ۱۲۰ هرتز

یکی از افشاگران با منابع ادعایی زنجیره تامین ادعا کرده است که نسل هفتم آیپد مینی جدید از نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی برخوردار نخواهد بود.

ipad-mini-display.jpg

 

اظهاراتی مبنی بر اینکه اپل می‌تواند پروموشن را برای نسل بعدی آیپد مینی بپذیرد، زمانی مورد توجه قرار گرفت که پدیده «Jelly Scrolling» مدت کوتاهی پس از عرضه آیپد مینی نسل ۶ در سپتامبر 2021 شناسایی شد.

صفحه نمایش اولد

پس از آوردن فناوری اولد به آیپد پرو در سال جاری، شایعه شده است که اپل قصد دارد در آینده نمایشگرهای اولد را به آیپد مینی نیز گسترش دهد، اما هنوز چند سال تا به وقوع پیوستن آن فاصله داریم. بنابراین براساس گزارش‌های جداگانه، آیپد مینی با نمایشگر اولد ممکن است در سال ۲۰۲۶ معرفی شود.

ipad-screen-colorful.jpg

 

ظاهرا اپل هنوز به طور کامل متعهد به آوردن فناوری صفحه نمایش پیشرفته‌تر به تبلت‌های میان رده خود نشده است و ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای بررسی واکنش بازار به اولین مدل‌های آیپد پرو با نمایشگرهای اولد باشد که انتظار می‌رود زودتر عرضه شوند (احتمالا در مارس ۲۰۲۴ مصادف با اواخر اسفند یا اوایل فروردین ۱۴۰۳).

آیپد مینی تاشو

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو با اندازه حدود ۷ تا ۸ اینچ است که در نهایت می‌تواند جایگزین آیپد مینی ۸٫۳ اینچی اپل شود.

FoldPad-Redux-24-Magenta-and-Blue.jpg

 

سامسونگ دیسپلی و ال‌ جی دیسپلی از سال گذشته نمونه‌هایی از پنل‌های تاشو ۷ اینچی و ۸ اینچی را برای اپل ارسال کرده‌اند، اما گفته می‌شود اپل در حال بررسی بازه زمانی عرضه این دستگاه بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ است.

تاریخ عرضه

بر اساس گزارشی که مارک گورمن از بلومبرگ در ماه نوامبر (آبان ماه) منتشر کرده است، اپل قصد دارد کل مجموعه آیپد خود را در طول سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کند. با این حال، در حالی که انتظار می‌رود مدل‌های آیپد پرو و آیپد ایر در ماه مارس عرضه شوند، عرضه نسل هفتم آیپد مینی ممکن است کمی دورتر باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل اخیرا ادعا کرده که آیپد مینی نسل هفتم آخرین نقشه راه تولید آیپد ۲۰۲۴ اپل است، پس از اینکه برنامه‌های تولید انبوه سه ماهه اول آن تا نیمه دوم سال به تعویق افتاد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید