خانهاخبار
هدف بزرگ گوگل: عرضه ۱۰ میلیون گوشی پیکسل در سال جاری میلادی

هدف بزرگ گوگل: عرضه ۱۰ میلیون گوشی پیکسل در سال جاری میلادی

گوگل که سال گذشته حدود ۱۰ میلیون گوشی پیکسل روانه بازار کرده حالا در نظر دارد تا موفقیت بزرگ خود را در سال جدید میلادی نیز تکرار کند.

۴ اسفند ۱۴۰۲

به دنبال عرضه موفق گوشی‌های پیکسل و همچنین دو برابر شدن سهم خود در بازار ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی، گوگل در نظر دارد که در سال جاری میلادی نیز موفقیت بزرگ خود را تکرار کند و تعداد بیشتری از گوشی‌های سری پیکسل را به فروش برساند.

وبسایت Nikkei Asia در گزارشی ادعا کرده که غول فناوری آمریکایی در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۱۰ میلیون گوشی پیکسل را روانه بازار کرده است. حالا نیز گوگل به تامین‌کنندگان اعلام کرده تا هر چه زودتر تولید انبوه سری پیکسل را در کشور هند آغاز کنند. 

pixel 8 pro.jpg

 

با افزایش میزان تولید، گوگل برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۴ میلادی فروش گوشی‌های پیکسل از مرز ۱۰ میلیون واحد فراتر رود. در صورتی که برنامه‌های گوگل به واقعیت بپیوندد، انتظار داریم که گوگل به یکی از برندهای اصلی صنعت گوشی‌های هوشمند بدل شود. 

گزارش Nikkei Asia تایید می‌کند که گوگل در سال ۲۰۲۳ میلادی به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده و حالا هدف بزرگ‌تری را برای سال جاری میلادی در سر دارد. این برند در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد که تولید گوشی‌های پیکسل در هند نیز انجام خواهد شد. در این رابطه، گوگل قصد دارد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی فرآیند تولید سری پیکسل ۸ را در هند آغاز کند. 

فرآیند تولید سری پیکسل ۸ با ساخت پیکسل ۸ پرو شروع می‌شود و خط تولید آن نیز در مناطق جنوبی کشور هند برقرار می‌شود. انتظار می‌رود که نخستین گوشی‌های ساخته‌شده در هند در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سال جاری عرضه شوند. تولید پیکسل ۸ نیز در اواخر سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

pixel 8 pro 1.jpg

 

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که حجم گوشی‌های تولیدشده در بازار هند به چه میزان خواهد بود. به علاوه، گوگل به طور دقیق تعیین نکرده که چه مقدار از گوشی‌های ساخته‌شده در هند روانه بازار جهانی می‌شود و یا در بازار این کشور به فروش می‌رسد. البته امکان دارد که کاربران هندی بتوانند گوشی‌های پیکسل را با یک قیمت رقابتی خریداری کنند. 

با آغاز فرآیند تولید گوشی‌های پیکسل در کشور هند، گوگل در گروه برندهایی مانند اپل قرار می‌گیرد که این کشور را برای تولید محصولات خود انتخاب کرده‌اند. اپل نیز چندی پیش تایید کرد که تولید آیفون ۱۳ در هند نیز انجام خواهد شد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید