خانهاخبار
شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد؛ یک دوربین در کالبد یک گوشی!

شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد؛ یک دوربین در کالبد یک گوشی!

پرچمدار پرمیوم شیائومی سیستم دوربین پیشرفته، نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزاری قدرتمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۴ اسفند ۱۴۰۲

شیائومی امروز از موردانتظارترین محصول خود برای نیمه اول سال جاری میلادی یعنی شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی کرد که دستگاهی پرمیوم محسوب می‌شود. این گوشی که مبتنی بر قابلیت‌های تصویربرداری است به سیستم دوربین بسیار قدرتمندی مجهز شده تا کاربران بهترین تجربه عکاسی ممکن را داشته باشند.

البته باید اشاره کرد که شیائومی به دیگر بخش‌های پرچمدار خود نیز توجه زیادی داشته و شیائومی ۱۴ اولترا با سخت‌افزاری قدرتمند و نمایشگر باکیفیت همراه کرده تا محصولی تمام‌عیار به دست کاربران برسد.

Xiaomi 14 ultra 5.jpg

 

معرفی شیائومی ۱۴ اولترا را با مهم‌ترین ویژگی آن یعنی سیستم دوربین آغاز می‌کنیم. پنل پشتی پرچمدار شیائومی میزبان ماژول دایره‌ای‌شکل عظیمی است که در آن چهار دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی LYT-900‌ سونی است که از اندازه ۱ اینچی بهره می‌برد و از قابلیت گشودگی دیافراگم f/1.63 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند.

سه دوربین دیگر دستگاه همگی از نوع سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی هستند که در کانفیگ‌های مختلفی استفاده شده‌اند. یکی از این سنسورها لنز فوق عریض با میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. سنسور دیگر از نوع تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. آخرین دوربین نیز سنسور تله‌فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری و گشودگی دیافراگم f/2.5 است. هر دو سنسور تله‌فوتو این گوشی قادر به ثبت تصاویر ماکرو نیز هستند.

Xiaomi 14 ultra 4.jpg

 

شیائومی ۱۴ اولترا به اولین مدل هوش مصنوعی بزرگ مخصوص عکاسی محاسباتی شیائومی مجهز شده که Xiaomi AISP نام دارد. پرچمدار شیائومی با دوربین اصلی خود می‌تواند به فیلمبرداری 4K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه بپردازد. هر چهار دوربین گوشی نیز از فیلمبرداری 8K‌ سی فریم بر ثانیه و 4K شصت فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی نیز برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

در بخش طراحی، شیائومی ۱۴ اولترا ظاهر نسل قبلی خود یعنی شیائومی ۱۳ اولترا به ارث برده ولی لبه‌های آن مقداری تخت شده است. برخی از نسخه‌های این گوشی با جنس چرمی عرضه خواهند شد در حالی که سایر مدل‌ها بدنه سرامیکی را به همراه خواهند داشت.

Xiaomi 14 ultra 2.jpg

 

ابعاد شیائومی ۱۴ اولترا برابر با ۱۶۱٫۴ در ۷۵٫۳ در ۹٫۲ اعلام شده و نسخه چرمی آن از وزن ۲۲۴ گرمی بهره می‌برد. مدل سرامیکی نیز در حدود ۲۲۹ گرم وزن دارد. 

در پنل جلویی شیائومی ۱۴ اولترا یک نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی اولد را مشاهده می‌کنیم که از رزولوشن تصویر QHD پلاس پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر که حالا خمیدگی لبه‌های آن کمتر از قبل شده قادر است به روشنایی ۳۰۰۰ نیتی دست پیدا کند.

قلب تپنده پرچمدار شیائومی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه است که با حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۱ ترابایت به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی باسیم و ۸۰ واتی بی‌سیم تامین می‌شود.

Xiaomi 14 ultra 3.jpg

 

به لطف گواهی IP68، شیائومی ۱۴ اولترا در برابر آب و گردوغبار مقاوم خواهد بود. این گوشی همچنین سیستم عامل HyperOS را به همراه دارد که مبتنی بر اندروید ۱۴ است. در بازار چین، شیائومی ۱۴ اولترا قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه را دریافت خواهد کرد. شیائومی همچنین یک نسخه ویژه از پرچمدار خود را عرضه می‌کند که به جای فریم آلومینیومی از فریم تیتانیومی برخوردار شده است. 

برای علاقه‌مندان به عکاسی، شیائومی یک کیت تصویربرداری برند لایکا موسوم به Leica Pro را به فروش می‌رساند. این کیت از طریق درگاه USB-C به شیائومی ۱۴ اولترا متصل می‌شود و یک گریپ مشابه دوربین‌های حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گریپ به شاتر و دکمه اختصاصی آغاز فیلمبرداری مجهز است. 

Xiaomi 14 ultra 1.jpg

 

کیت Leica Pro از یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد که از شارژ ۹۰ واتی نیز پشتبیانی می‌کند. زمانی که شارژ گوشی زیر ۸۰ درصد است، Leica Pro گوشی کاربر را شارژ می‌کند. این محصول در دو رنگ سفید و مشکی به فروش خواهد رسید.

Xiaomi 14 ultra.jpg

 

شیائومی ۱۴ اولترا در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد. برچسب قیمتی این گوشی برای کانفیگ‌های مختلف به قرار زیر است:

  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۶٬۴۹۹ یوآن (۹۰۳ دلار)
  • رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۶٬۹۹۹ یوآن (۹۷۳ دلار)
  • رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی: ۷٬۷۹۹ یوآن (۱٬۰۸۵ دلار)
  • رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی (نسخه تیتانیومی): ۸٬۷۹۹ یوآن (۱٬۲۲۴ دلار)

شیائومی ۱۴ اولترا در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) برای بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید