خانهاخبار
هواوی پاکت ۲ معرفی شد؛ نخستین گوشی تاشو فلیپ بازار با چهار دوربین

هواوی پاکت ۲ معرفی شد؛ نخستین گوشی تاشو فلیپ بازار با چهار دوربین

گوشی تاشو جدید هواوی برای به لولای قطره‌ای مجهز شده و در پنل پشتی خود میزبان چهار دوربین است.

۳ اسفند ۱۴۰۲

هواوی امروز از نسل جدید گوشی تاشو فلیپ خود موسوم به هواوی پاکت ۲ (Huawei Pocket 2)رونمایی کرد که از بهبودهای مختلفی بهره می‌برد. محصول جدید هواوی اولین گوشی تاشو فلیپ این برند است که به لولای قطره‌ای مجهز شده است. به علاوه، هواوی پاکت ۲ نخستین گوشی تاشو صدفی بازار به شمار می‌رود که از دوربین پشتی چهارگانه برخوردار شده است. 

طبق اعلام رسمی، هواوی پاکت ۲ دارای نمایشگر داخلی ۶٫۹۴ اینچی اولد با فناوری LTPO خواهد بود که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، نمایشگر کاور گوشی در یک ماژول دایره‌ای‌شکل جای گرفته و از اندازه ۱٫۱۵ اینچی و رزولوشن تصویر ۳۴۰ در ۳۴۰ بهره می‌برد. 

pocket 2.jpg

 

متاسفانه هواوی اشاره‌ای به سخت‌افزار گوشی تاشو خود نکرده ولی انتظار می‌رود که هواوی پاکت ۲ به تراشه Kirin 9000s مجهز باشد. این دستگاه در یک نسخه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی روانه بازار خواهد شد.

شایان ذکر است که هواوی یک نسخه ویژه از هواوی پاکت ۲ را عرضه خواهد کرد که پاکت ۲ آرت (Pocket 2 Art) نام دارد و در کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی به فروش خواهد رسید.

pocket 2 Art.jpg

هواوی پاکت ۲ آرت

پنل پشتی هواوی پاکت ۲ میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.6 است. لنز فوق عریض گوشی نیز در خود سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را جای داده که از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی گوشی نیز از زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. 

چهارمین دوربین هواوی پاکت ۲ یک سنسور ۲ مگاپیکسلی UV است که قادر است شدت اشعه UV را مشخص کند. این دوربین به کاربر پیرامون استفاده از کرم ضد آفتاب هشدار می‌دهد و حتی مکان‌هایی که شدت نور خورشید در آن‌ها زیاد است را شناسایی می‌کند.

pocket 2 1.jpg

 

به لطف سیستم ماهواره‌ای Beidou چین، هواوی پاکت ۲ از سیستم پیام‌رسانی ماهواره‌ای دوطرفه پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه گوشی نیز باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ باسیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۴۴ واتی بهره می‌برد. 

گوشی‌های تاشو به دلیل ابعاد جمع‌وجور خود سریع داغ می‌شوند و از مشکل تولید حرارت زیاد رنج می‌برند. به همین دلیل، هواوی در محصول جدید خود از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار استفاده کرده که در نیمه بالایی دستگاه به کار رفته است. همچنین لایه‌های گرافیتی سبب می‌شوند که کار انتقال حرارت سریع‌تر انجام شود.

pocket 2 2.jpg

 

هواوی پاکت ۲ با سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 4 عرضه شده است و رابط کاربری آن نحوه‌ شخصی‌سازی نمایشگر کاور را راحت‌تر از قبل کرده است. برای مثال، کاربر قادر خواهد بود نمایشگر کاور را به ساعت تبدیل کند، یک تصویر GIF در آن قرار دهد و یا آواتار خود را در آن ثبت کند.نمایشگر کاور گوشی نوتیفیکیشن‌ها را نیز می‌تواند نمایش دهد و برای ثبت تصاویر با دوربین اصلی نیز کاربرد دارد. 

pocket 2 3.jpg

 

هواوی گوشی تاشو خود را در چهار رنگ خاکستری، مشکی، سفید و بنفش به فروش خواهد رسید. نسخه آرت این گوشی نیز رنگ آبی را به همراه خواهد داشت و با قیمت ۱۰٬۹۹۹ یوآن (۱۵۰۰ دلار) عرضه می‌شود.

کانفیگ ۲۵۶ گیگابایتی هواوی پاکت ۲ قیمت ۷٬۴۹۹ یوآن (۱۰۴۰ دلار) را به همراه خواهد داشت و در حالی که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن با برچسب قیمتی ۷٬۹۹۹ یوآن (۱۱۱۰ دلار) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییراه طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید