خانهاخبار
مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۶ فاش شد؛ بهبود همه‌جانبه تاشو سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۶ فاش شد؛ بهبود همه‌جانبه تاشو سامسونگ

مشخصات فنی فاش شده از نسل جدید تاشو پرچمدار سامسونگ نشان می‌دهند که این گوشی با بهبودها و تغییرات مهمی در مقایسه با نسل قبلی خود همراه خواهد شد.

۳ اسفند ۱۴۰۲

سامسونگ به لطف سری گلکسی زد فولد و سری گلکسی زد فلیپ در بازار گوشی‌های تاشو حکمرانی می‌کند. در حالی که گوشی‌های تاشو سامسونگ از مشخصات فنی چندان قدرتمندی بهره نمی‌برند، بازاریابی و عرضه این محصولات برای بازارهای مختلف سبب شده تا توجه کاربران بیشتر به گوشی‌های تاشو سامسونگ جلب شود.

در حال حاضر، نماینده سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ است که سال گذشته میلادی معرفی شد. حالا به تازگی بخشی از مشخصات فنی نسل جدید این گوشی یعنی گلکسی زد فولد ۶ فاش شده که خبر از تغییرات و بهبود‌های گسترده آن می‌دهند. 

Z fold 6 2.jpg

 

افشاگری به نام Chun VN با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) بخشی از مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۶ را به اشتراک گذاشته است. یک افشاگر دیگر به نام Yogesh Brar نیز اطلاعاتی مربوط به سیستم دوربین و ابعاد نمایشگر کاور این گوشی را در اختیار کاربران قرار داد.

با توجه به جزئیات فنی فاش شده، سامسونگ همچنان قصدی برای اضافه کردن محفظه اختصاصی قلم اس پن به گلکسی زد فولد ۶ نخواهد داشت. به علاوه، سیستم دوربین گوشی به مانند نسل قبلی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی خواهد شد. همچنین گزارش شده دوربین سلفی زیر نمایشگر دستگاه بهبود پیدا خواهد کرد.

Z fold 6 1.jpg

 

گلکسی زد فولد ۶ به نمایشگر کاور ۶٫۴ اینچی مجهز خواهد شد که اندازه آن به نسبت نمایشگر کاور ۶٫۲ اینچی گلکسی زد فولد ۵ بیشتر شده است. با نسبت تصویر ۲۰:۹ نمایشگر کاور، گلکسی زد فولد ۶ عریض‌تر خواهد بود. 

به همراه تغییرات در ابعاد نمایشگر، گزارش شده که گلکسی زد فولد ۶ به طر قابل توجهی سبک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در این رابطه، افشاگر Chun VN ادعا کرده که ضخامت این گوشی در حالت بسته برابر با ۱۱ میلی‌متر خواهد بود. 

یکی از مهمترین ویژگی‌های گلکسی زد فولد ۶ را می‌توان بدنه تیتانیومی آن به شمار آورد که باعث افزایش مقاومت دستگاه می‌شود. امسال نیز گلکسی اس ۲۴ اولترا با فریم تیتانیومی روانه بازار شده است. 

Z fold 6.jpg

 

قلب تپنده گلکسی زد فولد ۶ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه است که انرژی موردنیاز آن توسط باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد. برای مقایسه، باتری گلکسی زد فولد ۵ از ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ با بهبودهای مهمی در مقایسه با نسل قبلی همراه می‌شود که سبب می‌شود تجربه کاربری این گوشی بهتر از گذشته شود. در طی چندسال اخیر نیز سامسونگ توجه ویژه‌ای به بهبودهای سری زد فولد داشته ولی حالا ظاهرا گلکسی زد فولد ۶ با مهمترین این بهبودها عرضه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید