خانهاخبار
پیکسل فولد ۲ در تصاویری رندری دیده شد

پیکسل فولد ۲ در تصاویری رندری دیده شد

گوشی تاشو گوگل با تغییرات طراحی گسترده‌ای همراه می‌شود که شامل حذف نوار دوربین، حاشیه‌های اندک نمایشگر داخلی و ابعاد بزرگ‌تر نمایشگر کاور می‌شوند.

۳ اسفند ۱۴۰۲

چندی پیش، تصویری از نمونه اولیه نسل جدید گوشی تاشو گوگل موسوم به پیکسل فولد ۲ فاش شد که طراحی پنل پشتی دستگاه را نشان می‌داد. در این رابطه، محصول تاشو گوگل دیگر از نوار فلزی دوربین بهره نخواهد برد و به ماژول دوربین مستطیلی‌شکل مجهز خواهد شد.

با توجه به این که تصویر فاش‌شده پیکسل فولد ۲ مربوط به نمونه اولیه آن می‌شد، احتمال داشت که این گوگل از این طراحی برای گوشی موردانتظار خود بهره نبرد. حالا اما به تازگی رندرهای CAD پیکسل فولد ۲ در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند که دقیقا طراحی مشابه نمونه اولیه را به تصویر کشیده‌اند. 

pixel fold 2 2.jpg

 

همانطور که در این تصاویر مشخص است، گوگل از امضای طراحی سری پیکسل یعنی نوار دوربین در پیکسل فولد ۲ استفاده نخواهد کرد. به علاوه، در ماژول دوربین مستطیلی‌ پیکسل فولد ۲ دو بخش کپسولی‌شکل جای دارند که میزبان سنسورهای دوربین هستند. در این تصاویر نسخه مشکی رنگ پیکسل فولد ۲ را مشاهده می‌کنیم.

pixel fold 2.jpg

 

نمایشگر داخلی گوشی تاشو گوگل در خود دوربین سلفی را جای داده که باعث شده حاشیه‌های دستگاه به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کنند. این تغییر کوچک سبب زیبا‌تر شدن طراحی نمایشگر داخلی گوشی شده است. از سوی دیگر، نمایشگر کاور گوشی از ابعاد ۶٫۴ اینچی بهره می‌برد که در مقایسه با نمایشگر کاور ۵٫۸ اینچی پیکسل فولد، به طور چشمگیری بزرگ‌تر شده است.

pixel fold 2 3.jpg

 

با توجه به اطلاعات فاش‌شده، نمایشگر داخلی پیکسل فولد ۲ از ابعاد ۷٫۹ اینچی برخوردار خواهد شد. در حالت باز شده، ابعاد گوشی تاشو گوگل برابر با ۱۵۵٫۲ در ۱۵۰٫۲ در ۵٫۲۷ میلی‌متر خواهد بود که به نسبت نسل قبلی مربعی‌تر شده است. ضخامت گوشی نیز به میزان اندکی کاهش پیدا کرده است. در حالت تا شده، پیکسل فولد ۲ ابعاد ۱۵۵٫۲ در ۷۷٫۱ در ۱۰٫۵۴ را به همراه خواهد داشت.

pixel fold 2 1.jpg

 

در فریم پایین دستگاه درگاه USB-C، دریچه اسپیکر و محفظه سیم‌کارت را مشاهده می‌کنیم در حالی که کلید‌های پاور و کنترل حجم صدا در سمت راست بدنه قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که پیکسل فولد ۲ به تراشه تنسور G4 مجهز خواهد شد و در ماه اکتبر سال جاری میلادی عرضه می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که برای اولین بار، پیکسل فولد ۲ با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی روانه بازار شود. حافظه داخلی گوشی نیز احتمالا UFS 4.0 خواهد بود. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید