خانهاخبار
مشخصات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد؛ کاهش چشمگیر مصرف انرژی

مشخصات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد؛ کاهش چشمگیر مصرف انرژی

به تازگی بخشی از مشخصات فنی تراشه پرچمدار مدیاتک فاش شده که خبر از بهبودقابل توجه قدرت سخت‌افزار و کاهش مصرف انرژی آن می‌دهند.

۳ اسفند ۱۴۰۲

مدیاتک در نظر دارد که با معرفی و عرضه تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ حضور پررنگ‌تری در بازار تراشه داشته باشد. به تازگی جزئیات فنی این تراشه در اختیار کاربران قرار گرفته که نشان می‌دهند دیمنسیتی ۹۴۰۰ با بهبود بزرگی به نسبت نسل قبلی خود یعنی دیمنسیتی ۹۳۰۰ همراه خواهد شد.

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند دیمنسیتی ۹۴۰۰ که رقیب تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸ نسل چهار و A18 اپل محسوب می‌شود در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station به تازگی بخشی از مشخصات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ را در شبکه اجتماعی چینی Weibo‌ به اشتراک گذاشته است. 

dimensity 1.jpg

 

طبق گزارش این افشاگر، تراشه پرچمدار مدیاتک در تست‌ تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ امتیاز ۲۷۰۰ را به خود اختصاص داده که خبر از بهبود ۱۹٫۳ درصدی در مقایسه با نسل قبلی می‌دهد. از سوی دیگر، این تراشه در تست چند هسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۹۸۰۰ شده که به نسبت نسل قبلی، رشد ۲۴٫۷ درصدی را تجربه کرده است. 

افشاگر DSC ادعا کرده که دیمنسیتی ۹۴۰۰ به پردازنده گرافیکی سری Immortalis G9xx مجهز خواهد شد که انتظار می‌رود در بنچمارک GFXBench Aztec Ruins به ۱۱۰ فریم بر ثانیه (در رزولوشن 2K) دست پیدا کند. 

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که مدیاتک در تراشه پرچمدار خود از هسته‌های ARM برای پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی استفاده خواهد کرد. به علاوه، شایعه شده که دیمنسیتی ۹۴۰۰ بر پایه فرآیند ۳ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد که کاهش مصرف انرژی ۳۲ درصدی را به ارمغان می‌آورد.

dimensity.jpg

 

دیمنسیتی ۹۴۰۰ احتمالا از یک هسته کورتکس X5، سه هسته کورتکس X4 و چهار هسته کورتکس A720 استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این تراشه از حافظه‌های پیشرفته و فناوری‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کند. برای اجرای هر چه بهتر قابلیت‌های هوش مصنوعی، دیمنسیتی ۹۴۰۰ احتمالا از حافظه رم LPDDR5T پشتیبانی خواهد کرد. 

علی‌رغم بهبودهای قابل توجه، دیمنسیتی ۹۴۰۰ امسال با رقبای قدرتمند از جمله اسنپدراگون ۸ نسل چهار مواجه خواهد شد. بنچمارک‌های اولیه نشان داده‌اند که تراشه مدیاتک بهبود قابل توجهی خواهد داشت ولی همچنان نمی‌تواند بهتر از رقبای خود ظاهر شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید