خانهاخبار
جزئيات فنی تراشه جدید کوالکام فاش شد

جزئيات فنی تراشه جدید کوالکام فاش شد

کوالکام ظاهرا در حال توسعه تراشه جدیدی است که از نظر قدرت پردازشی بین تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل دو و ۸ نسل سه قرار می‌گیرد.

۲ اسفند ۱۴۰۲

کوالکام در سال گذشته میلادی از نسل جدید تراشه پرچمدار خود موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل سه رونمایی کرد. تا به امروز، اکثر پرچمدارهای اندرویدی برجسته مانند گلکسی اس ۲۴ اولترا، وان پلاس ۱۲ و شیائومی ۱۴ با این سخت‌افزار قدرتمند روانه بازار شده‌اند.

حالا اما گزارشی در دسترس قرار گرفته مبنی بر این که کوالکام در حال توسعه یک تراشه جدید است که با توجه به مشخصات فنی فاش‌شده آن، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مقداری ضعیف‌تر است. 

Snapdragon 1.jpg

افشاگر شناخته‌شده چینی به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی Weibo جزئیات مربوط به کانفیگ‌ و سرعت هسته‌های تراشه موردانتظار کوالکام را در اختیار کاربران قرار داده است. این تراشه که از شناسه مدل SM8635 بهره می‌برد احتمالا با نام تجاری اسنپدراگون 8s نسل سه روانه بازار خواهد شد.

طبق این گزارش، اسنپدراگون 8s نسل سه به یک هسته کورتکس X4 با فرکانس ۳٫۰۱ گیگاهرتز، چهار هسته کورتکس A720‌ با فرکانس ۲٫۶۱ گیگاهرتز و سه هسته کورتکس A520 با فرکانس ۱٫۸۴ گیگاهرتز مجهز خواهد شد. پردازنده گرافیکی این سخت‌افزار نیز آدرنو ۷۳۵ خواهد بود. 

Snapdragon.jpg

با توجه به سرعت هسته‌های اسنپدراگون 8s‌ نسل سه، به نظر می‌رسد این تراشه از قدرت بالاتری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل سه برخوردار نیست و حتی اندکی از آن نیز ضعیف‌تر است. در این راستا، تراشه جدید کوالکام از سرعت پایین‌تر و پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر بهره می‌برد. 

شایان ذکر است که اسنپدراگون 8s نسل سه از نظر قدرت پردازشی در بین تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل دو و اسنپدراگون ۸ نسل سه قرار می‌گیرد. به علاوه، انتظار می‌رود کوالکام نسخه پلاس اسنپدراگون ۸ نسل سه را نیز عرضه کند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید