خانهاخبار
سلبریتی‌ها کاربر آیفون هستند اما میلیونرها اندروید را ترجیح می‌دهند

سلبریتی‌ها کاربر آیفون هستند اما میلیونرها اندروید را ترجیح می‌دهند

اگرچه در ذهن بسیاری از ما افراد ثروتمند دارای گوشی لوکس آیفون هستند، اما این تفکری است که باید در مورد آن تجدیدنظر شود؛ به خصوص که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی قیمتی بالاتر از آیفون‌ها و البته در عین حال خصوصیات و قابلیت‌های منحصر به فردی هم دارند.

۲ اسفند ۱۴۰۲

اپل در زمینه بازاریابی بسیار نابغه است. این شرکت توانسته خود را به عنوان یک برند لوکس معرفی کند. اکثر مردم آیفون را به عنوان اقلام لوکس و به عنوان نشانه‌ای از وضعیت مالی خوب می‌دانند.

سلبریتی‌ها کاربر آیفون هستند اما میلیونرها اندروید را ترجیح می‌دهند

 

اگرچه تلفن‌های اندرویدی می‌توانند بسیار گران‌تر از آیفون‌های معمولی شما باشند، آیفون‌ها به‌عنوان گوشی‌های هوشمند با لول بالا در دنیای امروزی شناخته می‌شوند.

اما افراد با موقعیت خاص چه چیزی را انتخاب می کنند؟ یک درصد ثروتمند جامعه چه برندهایی را برای گوشی‌های هوشمند انتخاب می‌کنند؟ و این موضوع چه چیزی می‌تواند به ما بیاموزد؟ بیایید یک واکاوی مفید از این موضوع داشته باشیم.

بیل گیتس از یک گوشی اندرویدی تاشو استفاده می کند؛ سامسونگ گلکسی زد فولد ۵

بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت با ثروت خالص ۱۲۴ میلیارد دلاری، در حال حاضر از گلکسی زد فولد ۵ و قبل از آن هم از زد فولد ۴ استفاده می‌کرد و البته پیش از آن هم یک زد فولد ۳ داشت! در واقع او از اولین نسل‌های تاشوهای سامسونگ با وجود ایرادهای آنها، با این محصولات همراه شده است.

بیل گیتس از یک گوشی اندرویدی تاشو استفاده می کند؛ سامسونگ گلکسی زد فولد ۵
بیل گیتس در حال نشان دادن زد فولد خود

با توجه به سابقه طولانی او با مایکروسافت و روابط پرتلاطم و گهگاهی پرخاشگرانه با اسطوره فقید اپل استیو جابز، به جرات می‌توان گفت که گیتس مانند بسیاری از ما یک آدم تکنولوژی است.

البته احتمالا متعجب خواهیم بود که یک تاجر مولتی میلیاردر مانند او شکل منحصر به فرد و قدرتمند گلکسی زد فولد را به آیفون ۱۵ ترجیح می‌دهد.

به مانند بقیه طرفداران زد فولد که کم هم نیستند، به نظر می‌رسد که او از دردسرهای به نسبت کم حمل یک گوشی حجیم‌تر که نیاز به باز کردن دایمی دارد، اگر به معنی اشغال کردن حجم کمتر باشد، اهمیتی ندارد. در واقع یک تبلت پیشرفته و قدرتمند همیشه در جیب شماست.

آیا گیتس از آن دسته افرادی است که واقعا از سامسونگ دکس استفاده می‌کند؟ آیا او از تمام ویژگی‌های زد فولد خود استفاده می‌کند و بیشترین بهره‌وری را از آن دارد؟ یا او صرفا طرفدار فرم منحصر به فرد این دستگاه است؟

در هر صورت شاید یک آیفون هم بتواند نیازهای او را برآورده کند، اما با دانستن اینکه اپل از نظر او رقیب سرسختی برای سال‌ها کار در مایکروسافت بوده، شاید اوضاع کمی تفاوت کند!

مارک زاکربرگ از یک گوشی اندرویدی پرچمدار با قلم استفاده می‌کند؛ سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

مارک زاکربرگ که در میان چهار ثروتمند برتر جهان قرار دارد، سال گذشته اغلب در حال استفاده از گلکسی اس ۲۳ اولترای سامسونگ خود دیده شده است. این امکان وجود دارد که او در حال حاضر به سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ارتقا داده باشد، اما نکته اینجاست که میلیاردر فیس‌بوک به وضوح پرچم‌دار محبوب سامسونگ را بر هر نوع گوشی اپل ترجیح می‌دهد.

مارک زاکربرگ در حال استفاده از گلکسی اس ۲۳ اولترا
مارک زاکربرگ در حال استفاده از گلکسی اس ۲۳ اولترا

برخلاف بیل گیتس، ظاهرا زاکربرگ فرم گوشی سنتی‌تر را به طرح‌های تاشوی جالب ترجیح می‌دهد، اما گوشی او هنوز هم یک ویژگی خاص دارد، یک قلم داخلی.

اما بعید به نظر می‌رسد که این دلیلی باشد که او این گوشی را انتخاب کرده است، با توجه به اینکه سری گلکسی اس ۲۳ به طور کلی یک پرچم‌دار اندرویدی برتر در میان گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

احتمال زیادی وجود دارد که مدیر عامل متا پلتفرم (که پیش‌تر فیس‌بوک نامیده می‌شد) به سادگی قصد داشته یک گوشی سطح بالا اما غیر اپل را انتخاب کند و به طور طبیعی به گلکسی اس ۲۳ اولترا را انتخاب کرده است. انتخابی کاملا منصفانه!

گوشی جف بزوس یک راز است، اما قابل حدس

جف بزوس بنیانگذار و مدیر عامل آمازون، با ثروت ۱۹۰٫۷ میلیارد دلاری، در مورد گوشی‌های هوشمندی که استفاده می‌کند چندان اطلاعاتی نمی‌دهد و در عکس‌ها نیز چیزی در این خصوص مشهود نیست. او در واقع دلایل بسیار خوبی برای خصوصی بودن در مورد گوشی‌اش دارد.

گوشی جف بزوس یک راز است، اما قابل حدس

 

برخی منابع ادعا می‌کنند که او در حال حاضر یک گوشی پیکسل گوگل یا سامسونگ گلکسی را استفاده می‌کند، اگرچه اصلا نمی‌توان روی این صحبت‌ها حساب باز کرد.

ما می‌دانیم که بزوس در سال ۲۰۲۰ از آیفون استفاده می‌کرد که متاسفانه این گوشی از طریق واتس‌اپ هک شد. بنابراین احتمال می‌رود موضوع پیش آمده باعث شده که او نظر خود را به اندروید تغییر دهد، اما منطقی است که فرض کنیم او یک نسخه خاص و فوق‌العاده امنیتی اندروید را روی یک گوشی امنیت‌گرا انتخاب کرده است که شاید حداقل در بخش نرم افزار به تنهایی برای او ساخته شده باشد.

ما نمی‌دانیم که این گوشی چه مارکی می‌تواند باشد، اما نکته اصلی این است که بزوس دلایل زیادی برای مخفی نگه داشتن آن دارد. اماصرف نظر از این موضوع، به احتمال بسیار بسیار زیاد یک گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید است.

ایلان ماسک در کل آدمی نیست که به یک جریان اصلی متصل باشد، البته وارن بافت نیز همینطور

البته که تمام افراد ثروتمند جهان طرفدار اندروید نیستند، اما به دلایل مختلف و قابل درک.

گوشی افراد معروف چیست؟

 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس، رییس X (توییتر سابق) با ارزش ۲۰۵٫۲ میلیارد دلار، طبق گزارشات در سال‌های اخیر با گوشی‌های آیفون و سامسونگ گلکسی دیده شده است.

او گفته است که آیفون را ترجیح می‌دهد و ظاهرا در حال حاضر از آن استفاده می‌کند. همچنین نمی‌توانیم برخی از شایعات جالب را نادیده بگیریم که ادعا می‌کنند او ممکن است روزی گوشی تسلای خود را روانه بازار کند، اگرچه به نظر می‌رسد باید احتمال کمی برای آن در نظر گرفت.

وارن بافت نامی است که شاید نامش را نشنیده باشید، اما او در بین ۱۰ نفر ثروتمند جهان قرار دارد. او که یک سرمایه‌گذار و تاجر افسانه‌ای است، در حال حاضر در سن ۹۳ سالگی ۱۳۳٫۳ میلیارد دلار دارایی دارد.

با توجه به سن و حوزه کاری او، عجیب نیست که او دقیقا به اندازه برخی از میلیاردرهای فناوری که پیش‌تر ذکر کردیم به گوشی‌های هوشمند علاقه ندارد. در واقع او سال‌ها بود که یک گوشی ساده قدیمی را استفاده می‌کرد، اما در نهایت تیم کوک توانست با ارسال مداوم آیفون رایگان برای او، متقاعدش کند تا از آیفون استفاده کند!

اکنون آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که بافت همچنان از آیفون ۱۱ سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کند.

آیا باید به باشگاه میلیاردرها بپیوندیم و شروع به استفاده از پرچمداران اندرویدی کنیم؟

به نظر می‌رسد که مانند بسیاری از ما افراد معمولی، میلیاردرها یا با آیفون یا گلکسی سامسونگ کنار می‌آیند. بسیاری از آنها را نمی‌بینید که گوشی ایسوس یا سونی یا شیائومی یا هر یک از گزینه های دیگر را استفاده کنند. در واقع فقط محبوب‌ترین مارک‌ها.

گلکسی اس ۲۴ اولترا و قلم آن
گلکسی اس ۲۴ اولترا و قلم آن

اما بر خلاف اکثر مصرف‌کنندگان معمولی، به نظر می‌آید که برخی از آن یک درصد ثروتمند واقعا عاشق پرچمداران اندرویدی با ویژگی‌های خاص هستند. چه زد فولد تاشو باشد، چه اس ۲۳ اولترا با قلم یا موارد دیگر.

در مجموع باید گفت منطقی است که میلیاردرهای حوزه فناوری، یک گوشی جالب، منحصر به فرد و خاص را به آیفون ایمن و راحت ترجیح دهند.

بنابراین اگر کاربر آیفون هستید، آیا باید به اندروید بروید؟ خوب این بستگی به خود شما دارد که چه تصمیمی می‌گیرید. در پایان تمامی بحث‌های شبیه به این، در نهایت این خود ما هستیم که باید ببینیم چه نیازهایی داریم، به چه برندهایی علاقه داریم و اصلا کدام ویژگی‌ها برای ما اهمیت بیشتری دارد.



جدیدترین‌ اخبار

Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
منتظر بهبود باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا نباشید!

پرچمدار پرمیوم نسل بعدی سامسونگ ظاهراً با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ ۴۵ واتی همراه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-pro-gsm-ir
تمامی جزئیات مربوط به سری پیکسل ۹ فاش شد!

افشاگری شناخته‌شده تصاویری تبلیغاتی از پرچمدارهای گوگل را به اشتراک گذاشته که مشخصات فنی آن‌ها را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نتایج تست باتری گلکسی زد فولد 6 خبرهای خوبی برای طرفداران سامسونگ ندارد

جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 (Galaxy Z Fold 6) در تست‌های عمر باتری نتایجی را کسب کرده که احتمالا طرفداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید