خانهاخبار
اطلاعات جدیدی از آیپد پرو و آیپد ایر جدید افشا شد

اطلاعات جدیدی از آیپد پرو و آیپد ایر جدید افشا شد

بر اساس گزارش منابع قابل اعتماد، آیپد پروهای جدید به اندازه قابل توجهی نازک‌تر خواهند بود، ضمن اینکه برای اولین بار آیپد ایر قرار است در دو سایز عرضه شود.

۲ اسفند ۱۴۰۲

اپل در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی سری آیپد ایر و آیپد پرو در ماه مارس (اسفند ماه) است و مدل‌های جدید آیپد پرو با توجه به ابعاد به اشتراک ‌گذاشته ‌شده توسط «9to5Mac» بسیار نازک‌تر خواهند بود. این سایت با استناد به منابع آگاه از برنامه‌های اپل، ادعا کرده که نسخه بزرگتر بیش از یک میلی‌متر نازک‌تر خواهد بود که رقم قابل توجهی است.

ipad pro.jpg

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی کنونی ۶٫۴ میلی‌متر ضخامت دارد، اما گفته می‌شود که مدل جدید تنها ۵ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت. در مورد آیپد پرو ۱۱ اینچی هم در حال حاضر ضخامت آن ۵٫۹ میلی‌متر است، در حالی که گفته شده نسخه به‌روز شده آن ۵٫۱ میلی‌متر ضخامت دارد که این مدل هم به طور قابل توجهی نازک‌تر شده است. از سوی دیگر از نظر ضفحه نمایش هر دو تبلت ممکن است کمی بزرگتر باشند. در زیر به مقایسه ابعاد نسل کنونی و نسل جدید آیپد پرو پرداخته‌ایم:

  • آیپد پرو ۱۱ اینچی فعلی: ۲۴۷٫۶ میلی‌متر در ۱۷۸٫۵ میلی متر در ۵٫۹ میلی‌متر
  • آیپد پرو ۱۱ اینچی جدید: ۲۴۹٫۷ میلی‌متر در ۱۷۷٫۵ میلی‌متر در ۵٫۱ میلی‌متر
  • آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی فعلی: ۲۸۰٫۶ میلی‌متر در ۲۱۴٫۹ میلی‌متر در ۶٫۴ میلی‌متر
  • آیپد پرو ۱۳ اینچی جدید: ۲۸۱٫۵ میلی‌متر در ۲۱۵٫۵ میلی‌متر در ۵ میلی‌متر

چنین بدنه‌ای باریک نشان ‌دهنده تغییر طراحی قابل‌ توجهی است که با یک به‌روزرسانی مهم فناوری نمایشگر اولد امکان‌پذیر می‌شود. پنل‌های نمایشگر اولد نازک‌تر از پنل‌های ال سی دی هستند و به اپل اجازه می‌دهند تا ضخامت تبلت‌های خود را کاهش دهد.

در کنار آیپد پرو، انتظار می‌رود اپل دو مدل جدید آیپد ایر شامل یک نسخه بزرگ‌تر ۱۲٫۹ اینچی را برای اولین بار معرفی کند. آیپد ایر بزرگ‌تر، تقریبا به اندازه آیپد پرو فعلی خواهد بود و ابعاد آن ۲۸۰٫۶ میلی‌متر در ۲۱۴٫۹ میلی‌متر در ۶ میلی‌متر است.

اپل فناوری نمایشگر اولد را به سری پرو محدود می‌کند، بنابراین اگرچه آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی از نظر طول و عرض شبیه به آیپد پرو است، اما ضخیم‌تر خواهد بود، زیرا همچنان از نمایشگر ال سی دی برخوردار است.

انتظار می‌رود همه آیپدهای جدید از فناوری تراشه M3 اپل برخوردار باشند که اولین بار سال گذشته در مدل‌های مک‌بوک پرو به‌روز شده معرفی شد. ما جزییات خاصی در مورد یک رویداد نشنیده‌ایم، اما در اواخر مارس تا اوایل آوریل (اوایل فروردین ماه تا اواخر همین ماه) منتظر معرفی آیپد پرو و آیپد ایر جدید هستیم.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید