خانهاخبار
پلی استیشن ۵ پرو احتمالا پیش از انتشار GTA 6 روانه بازار خواهد شد!

پلی استیشن ۵ پرو احتمالا پیش از انتشار GTA 6 روانه بازار خواهد شد!

به تازگی شاهد انتشار گزارش جدیدی هستیم که به ادعای آن، سونی قصد عرضه آپگرید میان نسلی کنسول پلی استیشن ۵ طی سال ۲۰۲۴ را دارد.

۱ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری CNBC، شرکت سونی احتمالا کنسول پلی استیشن ۵ پرو را در اواخر سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد کرد. سونی چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که پلی استیشن ۵ به نیمه پایانی عمر خود وارد شده و میزان فروش آن طی سال مالی آینده کاهش خواهد یافت. بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6، در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود و محبوبیت بیش از حد این عنوان، به احتمال زیاد موجب افزایش فروش کنسول‌ها در بازه عرضه آن خواهد شد.

ps 1.jpg

شرکت‌های سازنده کنسول، از نسل گذشته عرضه آپگرید‌های میان نسلی برای محصولات خود را آغاز کردند. پلی استیشن ۴ پرو که نسخه‌ای بهبود یافته و قدرتمند‌تر از پلی استیشن ۴ بود؛ در نوامبر ۲۰۱۶ و تنها سه سال پس از عرضه این کنسول روانه بازار شد. در سوی دیگر، مایکروسافت نیز برای بهبود اوضاع پس از معرفی فاجعه‌بار ایکس باکس وان، کنسول ایکس باکس وان ایکس را در دسترس کاربران قرار داد.

ps 2.jpg

یکی از تحلیل‌گران شرکت Kantan Games به خبرگزاری CNBC می‌گوید که اکثر منابع داخلی در جامعه گیمینگ، از عرضه کنسول پلی استیشن ۵ پرو توسط سونی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ مطلع هستند. وی همچنین به عرضه بازی GTA 6 اشاراتی داشته و ادعا می‌کند که سونی شدیدا مایل به عرضه این کنسول پیش از انتشار نسخه جدید سری Grand Theft Auto است.

اینطور که به نظر می‌رسد؛ پس از عرضه پلی استیشن ۵ پرو نیز شاهد کاهش نسخه معمولی این کنسول نخواهیم بود و پلی استیشن ۵ همچنان با قیمت ۵۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید. آقای «هیروکی توتوکی»، مدیر عامل سونی طی هفته گذشته اشاراتی به عملکرد بخش پلی استیشن از نظر مالی داشت و پیشنهاد کاهش بودجه ساخت بازی‌ها توسط استودیو‌های زیر نظر این شرکت و عرضه گسترده‌تر عناوین انحصاری برای پلتفرم پی سی را داد. بنابراین، به نظر می‌رسد که مدیران سونی چندان نیز از وضعیت سود دهی بخش پلی استیشن راضی نیستند.

ps 3.jpg

سونی به تازگی میزان انتظارات خود از فروش پلی استیشن ۵ طی سال مالی جاری را از ۲۵ میلیون دستگاه به ۲۱ میلیون کاهش داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که هیچ عنوان انحصاری جدیدی تا پیش از آوریل ۲۰۲۵ به پلی استیشن ۵ راه نخواهد یافت و به نظر رسیده که گیمر‌ها نمی‌توانند فعلا منتظر عرضه نسخه جدیدی در سری God of War یا Marvel’s Spider-Man باشند. با توجه به این امر، پیشبینی‌های این شرکت در راستای کاهش استقبال از پلی استیشن ۵ در ماه‌های آتی چندان نیز دور از ذهن به نظر نمی‌رسند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید