خانهاخبار
حلقه هوشمند اپل در راه است

حلقه هوشمند اپل در راه است

بر طبق گزارش امروز حلقه هوشمند اپل که سال‌هاست پتنت‌های مختلفی را در این زمینه به ثبت رسانده، در مرحله‌ای قرار دارد که دیگر عرضه آن دور از دسترس نیست. با این حال این شرکت به این فکر نمی‌کند که در این زمینه اولین باشد، بلکه طبق معمول قصد دارد با کیفیت‌ترین را روانه بازار کند.

۱ اسفند ۱۴۰۲

طبق گزارش جدیدی که از کره جنوبی منتشر شده، اپل در حال سرعت بخشیدن به توسعه یک حلقه هوشمند است که می‌تواند روی انگشت برای ردیابی بیومتریک سلامت کاربران استفاده شود.

همانطور که چندین پتنت نشان داده، اپل چندین سال است که با ایده یک حلقه پوشیدنی سر و کار دارد، اما با توجه به اینکه سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه محصول خود به بازار است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که اپل به دنبال شعار معروف تیم کوک مدیر عامل این شرکت باشد. «بهترین باش، نه اولین».

samsung-galaxy-ring.jpg
تیزر گلکسی رینگ سامسونگ که در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ این شرکت نمایش داده شد

به گزارش الکترونیک تایمز، اپل توجه زیادی به بازار برای نشانه‌هایی دارد که نشان می‌دهد حلقه هوشمند جایگزین محبوب و کم مزاحم برای ساعت است و می‌تواند برای مدت طولانی‌تری استفاده شود و خوابیدن با آن راحت‌تر باشد.

گفته می‌شود که اپل به ‌طور جدی این ایده را به ‌عنوان توسعه‌ای قابل‌ دوام در خط تولید پوشیدنی‌هایش بررسی می‌کند و به‌ طور فزاینده‌ای برای ثبت اختراعات مربوط به دستگاه‌های انگشتی مجهز به NFC درخواست می‌کند، زیرا زمان‌بندی عرضه را هماهنگ می‌کند.

یکی از منابع داخلی صنعت که در گزارش امروز آمده، گفته: «به نظر می‌رسد تجاری‌سازی این محصول قریب‌الوقوع است».

این شایعه در حالی منتشر می‌شود که سامسونگ در دومین رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ خود که احتمالا در نیمه دوم جولای (تیر ماه) برگزار می‌شود، از گلکسی رینگ رونمایی خواهد کرد. این شرکت کره‌ای در پایان اولین رویداد آنپکد خود در ژانویه (دی ماه)، وجود این محصول را تایید کرد و اکنون انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال وارد تولید انبوه شود.

انتظار می‌رود که گلکسی رینگ علاوه بر توانایی اندازه‌گیری جریان خون، دارای مانیتورینگ ضربان قلب، ردیابی خواب، و قابلیت‌هایی برای کنترل دستگاه‌های دیگر و پرداخت‌های بی‌سیم از راه دور باشد. همچنین گفته شده که این دستگاه در چندین اندازه عرضه عرضه می‌شود تا برای استفاده همگان مناسب باشد.

دسته محصول حلقه‌های هوشمند نوظهور در حال حاضر توسط «Oura Ring» رهبری می‌شود که اولین بار توسط شرکت فنلاندی فناوری بهداشتی «Oura» در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این دستگاه اطلاعات فعالیت، ضربان قلب، تنفس و خواب را جمع‌آوری می‌کند و از طریق بلوتوث به برنامه Oura منتقل می‌کند. اکنون این دستگاه در نسل سوم خود می‌تواند دمای بدن و چرخه قاعدگی را نیز اندازه‌گیری کند و گفته می‌شود باتری آن با یک بار شارژ به مدت یک هفته دوام می‌آورد.

در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ماه ۱۴۰۱)، Oura اعلام کرد که بیش از یک میلیون حلقه فروخته است، اما این شرکت پس از اینکه هزینه اشتراک ماهانه ۵٫۹۹ دلاری را برای برخی خدمات معرفی کرد که جنبه‌های خاصی از داده‌های کاربر را در نظر می‌گیرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

به نظر شما اپل رینگ می‌تواند جایگزین اپل واچ شود؟ آیا شما با عرضه این محصول اپل واچ خود را کنار می‌گذارید؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید