خانهاخبار
اولین تصاویر از قالب‌های آیفون ۱۶ منتشر شد

اولین تصاویر از قالب‌های آیفون ۱۶ منتشر شد

اولین عکس‌ها از قالب‌های مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶، به طور کامل با آنچه در شایعات و گزارش‌ها به بیرون درز کرده، مطابقت دارد.

۱ اسفند ۱۴۰۲

عکسی که ادعا می‌شود قالبی از مدل استاندارد آیفون ۱۶ اپل را نشان می‌دهد، در فضای مجازی ظاهر شده که پیش ‌نمایش دیگری از چیدمان عمودی جدید دوربین را که در روزهای اخیر شایعه شده، ارایه می‌دهد.

iphone-16-mold-majin.jpg

 

در چند ماه گذشته، اپل در حال آزمایش طراحی‌های مختلف برآمدگی دوربین برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ بوده است که همگی دارای آرایش عمودی دوربین هستند.

آخرین نمونه اولیه دارای آرایش یکسان با دو حلقه دوربین مجزا برای دوربین‌های واید و اولترا واید  است که در یک سطح برجسته به شکل کپسول قرار گرفته‌اند و نشان می‌دهد اپل از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، مانند آیفون  X الهام گرفته است.

انتظار می‌رود اپل با چیدمان دوربین عمودی، فیلمبرداری فضایی را به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس بیاورد. مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ دارای آرایش دوربین مورب هستند و قادر به ضبط ویدیوهای فضایی نیستند و در حال حاضر این ویژگی محدود به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و هدست ویژن پرو است.

علاوه بر طراحی به روز شده برآمدگی دوربین، نمونه‌های اولیه آیفون ۱۶ اخیر دارای یک دکمه اکشن کوچکتر، شبیه به  دکمه مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو، به همراه یک دکمه حساس به فشار برای فیلمبرداری افقی است که همسطح با فریم قرار می‌گیرد.

هنگامی که برای اولین بار آخرین نمونه اولیه این دستگاه را در اوایل این ماه نشان دادیم، ما به خوانندگان گفتیم که منبع آن از اطلاعات پیش از تولید است و بنابراین ممکن است در نهایت طرح نهایی را که به تولید انبوه می‌رسد منعکس نکند.

iphone-16-molds.jpeg

 

بنابراین قالب‌های ساخت قاب نیز در مرحله اولیه لزوما طرح نهایی را تایید نمی‌کند و نمی‌توان گفت اپل روی این طرح برای آیفون ۱۶ به نتیجه نهایی رسیده است. قالب‌ها می‌توانند به سادگی به عنوان نمونه‌های آزمایشی بر اساس شماتیک‌های اولیه استفاده شوند. سازندگان قاب نیز اغلب طرح‌های اولیه قاب‌های آینده خود را بر اساس اطلاعات افشا شده و شایعات قرار می‌دهند، بنابراین تصاویر ممکن است مدل واقعی نباشند.

آخرین تصاویر توسط ماجین بو افشاگر معروف در X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد. این افشاگر سابقه متفاوتی برای شایعات دقیق دارد، اما شماتیک‌ها و تصاویری که او پیش‌تر منتشر کرده بود، طراحی یکسانی را نشان می‌دهد و با اطلاعات گزارش امروز که به طور مستقل از زنجیره تامین منبع گرفته شده است، هماهنگ است.

لازم به ذکر است که وقتی دستگاه‌ها به مرحله توسعه آزمایش اعتبارسنجی مهندسی (EVT) نزدیک‌تر می‌شوند، قاعدتا اطلاعات بیشتری نیز از آنها به بیرون درز می‌کند. در آن زمان به مانند همیشه به محض دریافت اطلاعات بیشتر، آن را در جی‌اس‌ام منعکس خواهیم کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید