خانهاخبار
خبر خوب وزیر ارتباطات برای گیمرهای ایرانی

خبر خوب وزیر ارتباطات برای گیمرهای ایرانی

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: یکی از اقشاری که به اینترنت با کیفیت و با تأخیر (Ping) پایین نیاز دارند گیمرها هستند.

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

این روزها اگر از جوانان و نوجوانان در سرتاسر دنیا بپرسیم که از نظرشان جذاب‌‎ترین سرگرمی برای‎شان چه چیزی است بدون شک یک پاسخ مشترک خواهند داد و آن هم گیم است. جوانان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آنها علاوه بر سرگرمی به دنبال کسب درآمد نیز از این حوزه هستند. اما گیمرها در ایران با مشکلاتی روبه‌‎رو هستند. 

هزینه‎ بالای اینترنت، بازی‌‎های تحریم شده و کیفیت بد اینترنت از جمله معضلاتی است که گیمرها با آن دست و پنجه نرم می‎‌‌کنند. این در حالی است که اخیرا وعده بهبود شرایط برای گیمرها داده شده است.

عیسی زارع‌پور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی گفته است: یکی از اقشاری که به اینترنت با کیفیت و با تاخیر (Ping) پایین نیاز دارند گیمرها هستند. یک سالی می‌شود که همکارانم با کمک بخش خصوصی با ارائه خدمتی ویژه برای گیمرها (Radar.game) تلاش کردند هم تجربه کاربری آنها را بهبود بدهند و هم مشکل بازی‌های تحریمی رو حل کنند.

3.jpg

بر اساس گزارشی از ایرنا، وزیر ارتباطات با انتشار ویدیویی به شرح جزئیات این خدمت پرداخت. به واسطه «رادار گیم»، گیمرها می‌توانند پینگ یا تاخیر اتصال به سرور بازی‌های مختلف را تست کنند تا ببینند کدام اپراتور کیفیت بهتری را برای اتصال در اختیار دارد.

کاربرد دیگر این است که شبکه توزیع محتوا را داخلی کرده با گیمرها بتوانند با سرعت بیشتری این بازی‌ها را دریافت و به روزرسانی کنند تا نمایش دادن بازی‌ها زمان طولانی را از آن‌ها نگیرد.

از زمان راه‌اندازی این خدمت زمان تاخیر بازی‌ها ۵۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته و قرار است از این نیز کمتر شود. تا کنون بیش از ۱۰۰ بازی رایانه‌ای داخلی و خارجی در این سرویس در دسترس هستند که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

کاربران اگر بازی درخواستی داشته باشند می‌توانند آن را در سامانه ثبت کنند تا به لیست اضافه شود. با کمک این سرویس، دسترسی به بازی‌های تحریم شده برای کاربران ایرانی نیازی به استفاده از فیلترشکن نیست.

در سال ۱۴۰۰ بازیکن‌های حرفه‌ای حدود ۴۵۶ میلیارد تومان برای بازی کردن هزینه کردند اما در «رادار گیم» هزینه بازی‌ها رایگان است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید