خانهاخبار
هواوی در برابر اپل؛ هدست هواوی نصف ویژن پرو وزن و قیمت دارد!

هواوی در برابر اپل؛ هدست هواوی نصف ویژن پرو وزن و قیمت دارد!

به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر این که هواوی در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است که احتمالا از وزن و قیمت کمتری در مقایسه با ویژن پرو بهره خواهد برد. 

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گزارش‌های مختلف ادعا کرده‌اند که هواوی در حال ساخت و توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است که قرار است به حوزه «رایانش فضایی» وارد شود و به عنوان رقیب هدست اپل یعنی ویژن پرو در اختیار کاربران قرار بگیرد. 

حالا بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مدیر سابق بخش بازاریایی برند میزو، لی نان (Li Nan)، با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی چینی Weibo اذعان داشته که هدست جدید هواوی با نام هواوی ویژن (Huawei Vision) عرضه خواهد شد. 

Huwaei.jfif

 

طبق این گزارش، هواوی ویژن در حدود ۳۵۰ گرم وزن خواهد داشت که در مقایسه با وزن ۶۰۰ گرمی ویژن پرو به طرز قابل توجهی کمتر است. وزن پایین هدست هواوی باعث می‌شود تا مشکلاتی که کاربران در هنگام کار با هدست ویژن پرو با آن‌ها مواجه شده‌اند برطرف شود. 

به مانند رقیب قدرتمند خود، هدست هواوی ویژن به پنل‌های میکرو اولد 4K مجهز خواهد شد. البته دستگاه هواوی از قابلیت EyeSight هدست اپل بهره نمی‌برد. این ویژگی تصویری بازنمایی‌شده از چشمان کاربر را نشان می‌دهد. 

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که هواوی ویژن از تراشه‌های اختصاصی هواوی (احتمالا از برند HiSilicon) استفاده خواهد کرد. البته در حال حاضر مشخص نیست که هواوی چگونه می‌تواند یک تراشه پیشرفته را برای هدست هوشمند خود توسعه دهد. 

Huawei 2.jfif

 

برند SMIC که بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌سازی چین به شمار می‌رود به دلیل تحریم‌های ایالات متحده نمی‌تواند ماشین‌های لیتوگرافی فرابنفش فوق‌پیشرفته را خریداری کند. در این رابطه، SMIC قادر به توسعه تراشه‌های قدرتمند و پیشرفته نیست. البته گزارش شده که این شرکت احتمالا در طی سال جاری یک تراشه ۵ نانومتری را برای هواوی تولید خواهد کرد.

هواوی امسال با عرضه سری میت ۶۰ همه کاربران را غافلگیر کرد که چرا که برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ میلادی، این برند سری پرچمدار خود را با تراشه 5G روانه بازار کرد. 

هواوی احتمالا هدست واقعیت ترکیبی خود را با نصف قیمت ویژن پرو عرضه خواهد کرد. با توجه به قیمت ۳۵۰۰ دلاری ویژن پرو، انتظار می‌رود که این محصول موردانتظار با قیمت ۱۷۵۰ دلاری به فروش برسد. البته امکان دارد که این برچسب قیمتی ارزان‌تر نشان‌دهنده قدرت سخت‌افزاری پایین‌تر و قابلیت‌های محدودتر در مقایسه با ویژن پرو باشد. 



جدیدترین‌ اخبار

؟حلقه اپل چگونه می‌تواند بر رقبا غلبه کند

اپل سالهاست که روی حلقه هوشمند خود کار می‌کند، اما استراتژی اپل در خصوص ارایه دیر هنگام یک محصول، اما عرضه آن با بلوغ کامل و ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده تا همچنان آن را در بازار نبینیم. ولی پس از این عقب افتادگی از دیگر برندها در معرفی حلقه هوشمند، اپل چگونه می‌تواند با رقبا در این حیطه رقابت کند و بازار را از دست آنها بگیرد؟ بدون شک اپل رینگ باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد...

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب سرفیس مایکروسافت

خرید سرفیس تصمیمی چالش برانگیز برای تمامی افراد می باشد و به دلیل قیمت بالای این محصولات، باید بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ نمایید.

بیشتر بخوانید
افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)،در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید