خانهاخبار
جزئيات فنی سیستم دوربین شیائومی ۱۴ اولترا تایید شد

جزئيات فنی سیستم دوربین شیائومی ۱۴ اولترا تایید شد

دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا از قابلیت گشودگی دیافراگم متغیر پشتیبانی می‌کند و سنسور پریسکوپی آن قادر به ارائه زوم ۵ برابری است. 

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

روز گذشته، شیائومی تایید کرد که در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) از شیائومی ۱۴ اولترا برای بازارهای جهانی رونمایی خواهد کرد. البته قبل از این تاریخ، پرچمدار پرمیوم شیائومی در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) برای بازار چین معرفی خواهد شد.

شیائومی اخیرا با انتشار چندین تصویر از طراحی رسمی شیائومی ۱۴ اولترا پرده‌برداری کرد. حالا اما به تازگی این برند با به اشتراک‌گذاری چندین تیزر جزئیات فنی سیستم دوربین گوشی خود را اعلام کرد. 

Xiaomi 14u 1.jpg

 

بر اساس تیزر‌های رسمی، شیائومی ۱۴ اولترا به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-900 مجهز خواهد شد که نسل دوم سنسورهای ۱ اینچی سونی محسوب می‌شود و به عنوان جایگزین سنسور IMX989 که در شیائومی ۱۳ اولترا به کار رفته معرفی شده است. این دوربین همچنین از قابلیت گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.63 تا f/4.0 پشتیبانی می‌کند. 

برای دوربین تله‌فوتو، شیائومی ۱۴ اولترا از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی استفاده خواهد کرد که گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متر و زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری پشتیبانی می‌کند. 

Xiaomi 14u.jpg

 

لنز پریسکوپی دستگاه نیز سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 است که گشودگی دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری و زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شیائومی در تیزرهای رسمی خود هیچ اشاره‌ای به دوربین فوق عریض پرچمدار خود نکرده ولی انتظار داریم که این گوشی نیز به مانند نسل قبلی از لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کند.

Xiaomi 14u2.jpg

مشخصات فنی احتمالی شیائومی ۱۴ اولترا

گزارش‌های غیر رسمی اذعان داشته‌اند که پرچمدار شیائومی به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی امولد با رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد شد و با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه عرضه می‌شود. انرژی موردنیاز این گوشی توسط باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم تامین خواهد شد. از دیگر مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا می‌توان به سیستم عامل HyperOS‌ مبتنی بر اندروید ۱۴، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و حافظه داخلی ۱ ترابایتی UFS 4.0 اشاره کرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید