خانهاخبار
کوچ فیلترینگ از فضای مجازی!؟

کوچ فیلترینگ از فضای مجازی!؟

در سال‌های اخیر حضور در فضای مجازی از نان شب هم واجب‌تر شده و استفاده از آن دیگر مختص یک قشر خاص یا یک گروه سنی مشخص نیست. اما برخی اتفاقات باعث شد که سکوهای پرمخاطب خارجی در ایران با محدودیت‌‎هایی روبه‎‌‌رو شوند. 

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

محدودیت‌‎های ایجاد شده چالش‌‎های بسیاری را برای کاربران به وجود آورد که موجب نارضایتی آنها از وضعیت به وجود آمده شد. این نارضایتی در حالی ادامه دارد که اخیرا صدای پای رفع محدودیت‎‌‌ها شنیده شده است.

بر اساس گزارشی از ایرنا، از مرکز ملی فضای مجازی، سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی صبح روز یکشنبه مصوبات جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی را در خصوص امکان دسترسی به سکو‌های خارجی با سازوکار‌های حکمرانی‎‌‌پذیر، ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی و ایجاد سامانه ملی و جامع داده ابلاغ کرد.

4.jpg

در مصوبه اول، شورای عالی فضای مجازی تنظیم‌گران بخشی را موظف کرده تا برای ایجاد تنوع در سبد مصرف کاربران با سازوکار‌های حکمرانی‌پذیر و با هدف رفع نیاز مردم، سکو‌ها و خدمات پرکاربرد خارجی را که امکان ارایه خدمات در قالب پوسته برای آن‌ها وجود دارد، شناسایی و شرایط فعالیت آن‌ها را در داخل کشور فراهم کنند. این مصوبه اعلام کرده که تنظیم‌گران بخشی موظفند در حوزه تنظیم‌گری خود ظرف مدت یک ماه، خدمات و سکو‌های پرکاربرد خارجی را شناسایی و امکان فنی برای دسترسی کاربران به خدمات مفید خارجی را در قالب‌های حکمرانی‎‌پذیر مورد بررسی قرار داده و ضوابط ارائه خدمات یاد شده را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کنند.

مطابق این مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی نیز موظف است پس از بررسی، مجوز لازم جهت فعالیت بخش خصوصی را به تنظیم گران بخشی بدهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید