خانهاخبار
با گوشی تاشو هیبریدی و رول‌شونده سامسونگ آشنا شوید

با گوشی تاشو هیبریدی و رول‌شونده سامسونگ آشنا شوید

سامسونگ پتنتی را ثبت کرده که یک گوشی تاشو را نشان می‌دهد که از نمایشگر رول‌شونده بهره می‌برد.

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد امسال گوشی‌های تاشو با تغییرات بزرگی همراه خواهند شد چرا که گزارش‌ها ادعا کرده‌اند سامسونگ و هواوی از یک گوشی تاشو رونمایی خواهند کرد که سه بار تا می‌شود و به دو لولای مجزا مجهز هست.

حالا اما گزارشی جدید منتشر شده مبنی بر این که سامسونگ ظاهرا در فکر توسعه یک فرم فکتور جدید برای محصولات تاشو است که شامل یک نمایشگر رول‌شونده می‌شود. البته غول فناوری کره در گذشته نیز آزمایش‌هایی را برای گوشی‌های تاشو رول‌شونده انجام داده است.

پتنت جدید سامسونگ که Display Device نام دارد در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. رندر گوشی تاشو هیبریدی توسط XLeaks7 و Calibre Cleaning طراحی شده و دید خوبی از این گوشی به کاربران می‌دهد. 

Hybrid fold 2.jfif
Hybrid fold 3.jfif

 

همانطور که در رندر بالا مشخص است، دستگاه جدید سامسونگ یک گوشی تاشو هیبریدی و یا تبلت رول‌شونده است. از نمای خارجی، این گوشی از طراحی مشابه سری گلکسی زد فولد برخوردار است ولی به جای دوربین سه‌گانه از دوربین دوگانه بهره می‌برد. این گوشی همچنین فاقد نمایشگر کاور است. 

زمانی که دستگاه باز می‌شود، با یک نمایشگر بزرگ در حد تبلت‌ها مواجه می‌شویم که به لطف فناوری رول‌شونده، از یک سمت گسترس پیدا می‌کند. در نتیجه، زمانی که دستگاه در حالت باز‌شده است، کاربر می‌تواند از نمایشگر در دو اندازه مختلف استفاده کند.

Hybrid fold 1.jfif

 

در حالتی که نمایشگر دستگاه گسترش پیدا کرده و کاربر گوشی را می‌بندد، یک نمایشگر عمودی کوچک در سمت راست دستگاه پدیدار می‌شود که می‌توان کاربری‌های متنوعی برای آن طراحی کرد. برای مثال، این نمایشگر عمودی می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را نمایش دهد و با برای ویجت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. 

Hybrid fold.jfif

در نهایت باید اشاره کرد که ثبت شدن این پتنت به معنای عرضه قطعی این گوشی برای بازار نیست. با این وجود، به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا نوآوری‌های قابل توجهی را برای گوشی‌های تاشو به ارمغان بیاورد و معنای جدیدی به محصولات تاشو و خاص ببخشد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید