خانهاخبار
مشخصات فنی کامل شیائومی ۱۴ اولترا لو رفت

مشخصات فنی کامل شیائومی ۱۴ اولترا لو رفت

وبسایت WinFuture‌ به تازگی جزئيات فنی پرچمدار جدید شیائومی را به اشتراک گذاشته است.

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

شیائومی احتمالا در طی کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۴ میلادی (MWC 2024) از پرچمدار پرمیوم جدید خود موسوم به شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی خواهد کرد. در حالی که تا به امروز گزارش‌های زیادی پیرامون این گوشی منتشر شده، وبسایت WinFuture به تازگی اطلاعات کامل مربوط به مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا را در اختیار کاربران قرار داده است.

وبسایت WinFuture در گزارش خود چندین رندر از شیائومی ۱۴ اولترا را به اشتراک گذاشته که لبه‌های تخت نمایشگر و پنل پشتی گوشی را نشان می‌دهند. پنل پشتی گوشی نیز میزبان ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل خواهد بود.

Xiaomi 14 ultra.jpg

 

طبق گزارش این وبسایت، شیائومی ۱۴ اولترا به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی امولد با رزولوشن تصویر ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود. این نمایشگر ضمن پشتیبانی از محتوای HDR10 پلاس قادر است به روشنایی چشمگیری دست پیدا کند.

شایعات ادعا کرده‌اند که شیائومی ۱۴ اولترا در یک نسخه با فریم تیتانیومی نیز عرضه خواهد شد. وبسایت WinFuture اما اعلام کرده که نسخه بازارهای اروپایی پرچمدار شیائومی تنها در نسخه فریم آلومینیومی و با رنگ‌های مشکی و سفید معرفی خواهد شد.

Xiaomi 14 ultra 2.jpg

 

مهمترین ویژگی شیائومی ۱۴ اولترا را می‌توان سیستم دوربین پیشرفته آن دانست. بر اساس این گزارش، پرچمدار شیائومی از چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برای سنسورهای اصلی، فوق عریض، تله‌فوتو و تله‌فوتو پریسکوپی بهره خواهد برد. دو سنسور تله‌فوتو به ترتیب از زوم ۳٫۲ برابری و ۵ برابری پشتیبانی خواهند کرد. 

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۴ اولترا در خود سنسور ۱ اینچی را جای خواهد داد که قادر است نور زیادی را جذب کند و از گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد. 

شیائومی ۱۴ اولترا در زمینه فیلمبرداری نیز احتمال عملکرد قابل توجهی خواهد داشت. در این رابطه، WinFuture ادعا کرده که شیائومی ۱۴ اولترا از فیلمبرداری 8K تا ۲۴ فریم بر ثانیه، 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و حالت صحنه آهسته (اسلوموشن / Slow Motion) تا ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. 

Xiaomi 14 ultra 1.jpg

 

قلب تپنده گوشی شیائومی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود. نسخه بازار اروپایی این دستگاه با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی به فروش خواهد رسید. البته احتمال دارد دیگر بازارها کانفیگ‌های بیشتری را دریافت کنند.

از دیگر مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا می‌توان به باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ بی‌سیم، NFC و گواهی ضدآب و گردو‌غبار IP68 اشاره کرد. شایعات ادعا کرده‌اند که شیائومی ۱۴ اولترا با قیمت ۱۴۹۹ یورو به فروش خواهد رسید. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید