خانهاخبار
جمنای گوگل در iOS: رقیبی برای سیری؟

جمنای گوگل در iOS: رقیبی برای سیری؟

دستیار هوشمند جمنای (Gemini)، یکی از ابزارهای برجسته هوش مصنوعی گوگل، سرانجام به سیستم عامل iOS پیوسته و اکنون کاربران اپل نیز می‌توانند از این دستیار هوشمند در تمامی فعالیت‌های روزمره خود استفاده کنند.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

گوگل به سرعت در حال گسترش عرضه دستیار هوشمند «جمنای» است که جایگزین «دستیار گوگل» می‌شود.

مدیر محصول چت‌بات هوش مصنوعی، نه تنها از افزایش دسترسی به اپلیکیشن اختصاصی جمنای در کشورهای مختلف خبر داد، بلکه اعلام کرد که جمنای از طریق اپلیکیشن گوگل برای iOS نیز در دسترس قرار گرفته است.

جمنای در اپلیکیشن گوگل برای iOS

با استفاده از جمنای در iOS، تعامل با گوگل به یک تجربه جذاب و چند بعدی تبدیل شده است.

این دستیار هوشمند، قابلیت تعامل از طریق متن، صدا، تصاویر و حتی دوربین را فراهم می‌کند؛ به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی با جمنای در iOS ارتباط برقرار کنید و از امکانات بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

همچنین، با جمنای در iOS می‌توانید به سوالات خود پاسخ دهید، کد‌های مورد نیازتان را تولید کنید، متن‌هایی مانند نامه‌ و ایمیل‌ بنویسید، تصاویر سفارشی ایجاد کنید و بسیاری از وظایف دیگر را انجام دهید.

برای کاربران آیفون، دسترسی به هوش مصنوعی جِمنای از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی ممکن نبود، اما با این حال، خبر خوب این است که این امکان هم اکنون با فعال کردن یک کلید در بالای اپلیکیشن گوگل در دسترس قرار گرفته است.


با فعال کردن جِمنای، اپلیکیشن گوگل شما به شکلی جدید و جذاب تغییر می‌کند.

این تغییرات به شما این امکان را می‌دهند که بین رابط جستجوی معمولی و Discover و رابط کاربری جِمنای با یک کادر پرس‌و‌جو برجسته در پایین صفحه جابجا شوید.
 

با این حال، ارتباط با جمنای در iOS به شکلی کاملاً متفاوت با ارتباط در گوشی‌های اندرویدی است.

به عنوان مثال، برای فعال‌کردن جمنای در iOS باید دکمه میکروفون را فشار داده و برای ارسال پرسش‌های خود، دکمه ارسال را فشار دهید. همچنین، پاسخ‌ها به صورت خودکار خوانده نمی‌شوند و برای شنیدن پاسخ‌ها باید روی نماد بلندگو ضربه بزنید.

فعال‌کردن جمنای در iOS

از آنجایی که سیستم عامل این گوشی iOS است و دستیار صوتی اختصاصی خودش به نام سیری را دارد، امکان برقراری ارتباط با جِمنای (Gemini) برای دریافت کمک‌های مبتنی بر زمینه در هر صفحه‌ای وجود ندارد. این قابلیت فقط برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس است.

با این وجود، با گسترش استفاده از هوش مصنوعی و افزایش توانایی‌های آن در سیستم‌های عامل مختلف، انتظار می‌رود که اپل نیز ویژگی‌های جدیدی در زمینه هوش مصنوعی برای iOS، به‌خصوص با iOS 18، ارائه دهد.

امیدواریم این ویژگی‌ها بتوانند جایگزین مناسبی برای سیری شوند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید