خانهاخبار
تغییر طراحی دوربین‌های آیفون ۱۶ در جدیدترین تصاویر افشا شده

تغییر طراحی دوربین‌های آیفون ۱۶ در جدیدترین تصاویر افشا شده

بیشتر شایعات و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل امسال قصد دارد دوباره چینش عمودی دوربین‌ها را به آی‌فون ۱۶ بیاورد؛ موضوعی که افشاگر معروف امروز در جدیدترین عکس‌ها از این محصول به تصویر کشیده است.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

به دنبال شایعات قبلی در مورد چینش دوربین آی‌فون ۱۶ و طراحی‌های مختلف ماژول دوربین که اپل آنها را آزمایش کرده، امروز اطلاعات جدیدی از افشاگر معروف «Majin Bu» در وب سایت شبکه اجتماعی X منتشر شده است. اگرچه این افشاگر سابقه متفاوتی دارد، اما گهگاه اطلاعات دقیقی در مورد طراحی آی‌فون‌های آینده ارایه کرده است و جدیدترین پست او نیز می‌تواند اولین نگاه ما به یک قطعه از آی‌فون ۱۶ واقعی باشد.

iPhone 16 camera design.jpeg

 

این افشاگر در پست خود تصویری از آنچه که به نظر می‌رسد شاسی دوربین اصلی برای مدل پایه آی‌فون ۱۶ است، با طرح دوربین عمودی به اشتراک گذاشته است.

از طرف دیگر «مک رومرز» هم اعلام کرده که قادر است به طور مستقل صحت طراحی اجزای تصویر امروز را تایید کند که در نوع خود دلیل خوبی برای اطمینان حاصل کردن از این طراحی است. این وب سایت گفته که از طریق منابع صنعتی خود، می‌تواند تایید کند که موردی که در پست ماجین بو نشان داده شده، شاسی دوربین اصلی پروژه دوربین «I-34» است که برای استفاده در مدل پایه آی‌فون ۱۶ در نظر گرفته شده که قرار است اواخر امسال عرضه شود.

جدیدترین نشت اطلاعات در مورد آی‌فون ۱۶ با گزارش‌های متعدد در مورد طرح‌بندی دوربین عمودی جدیدی که اپل برای این محصول در نظر گرفته، مطابقت دارد. همانطور که در گزارش‌های پیشین ما نیز در مورد نمونه‌های اولیه آی‌فون ۱۶ دیده می‌شود، اپل تصمیم گرفته است که امسال دوربین‌ها را به صورت عمودی تراز کند، چیزی که برخلاف طرح مورب فعلی موجود در مدل پایه آی‌فون ۱۵ و ‌آی‌فون ۱۵ پلاس است. این شرکت با استفاده از چیدمان عمودی دوربین می‌تواند ضبط ویدیوی فضایی را به مدل پایه آی‌فون ۱۶ بیاورد و دسترسی کلی این ویژگی را به کل سری آی‌فون ۱۶ گسترش دهد.

در کنار چیدمان عمودی دوربین، انتظار می‌رود که آی‌فون ۱۶ دکمه اکشن را نیز به عنوان یک ویژگی به ارث برده از آی‌فون ۱۵ پرو دریافت کند و البته یک دکمه ضبط اضافی با فناوری سنسور نیرو در سمت راست دستگاه نیز داشته باشد که به منظور گرفتن عکس و ضبط ویدیو به کار رود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که در مورد آی‌فون‌های جدید امسال انتظار می‌رود، کافی است تا در قسمت جستجوی سایت جی‌اس‌ام که بالا سمت چپ است، نام محصولات این سری از آی‌فون‌ها را جستجو کنید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید