خانهاخبار
رقابت سه سازنده نمایشگر برای تولید صفحه نمایش نسل چهارم آیفون SE

رقابت سه سازنده نمایشگر برای تولید صفحه نمایش نسل چهارم آیفون SE

بر اساس گزارش امروز سه شرکت معروف در صنعت صفحه نمایش، به اپل قیمت‌های پیشنهادی خود را داده‌اند تا اپل از میان آنها برای سفارش نمایشگر نسل بعدی آی‌فون مقرون به صرفه خود انتخاب کند.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش The Elec، تعدادی از تامین کنندگان صفحه نمایش اپل قیمت‌های خود را برای عرضه نمایشگرهای اولد برای نسل چهارم آی‌فون SE پیشنهاد کرده‌اند.

گفته می‌شود سامسونگ دیسپلی، بی‌او‌ای و تیانما همگی قیمت‌های پیشنهادی خود را برای پنل‌های اولد برای آی‌فون SE 4 اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شود. این در حالی است که مدل‌های قبلی آی‌فون SE همگی از نمایشگرهای ال سی دی استفاده می‌کردند.

iphone-se-4-modified-flag-edges.jpg

 

منابع این گزارش گفته‌اند که سامسونگ کمترین قیمت واحد را یعنی ۳۰ دلار پیشنهاد کرده و پس از آن بی‌او‌ای قیمت ۳۵ دلار و تیانما قیمت ۴۰ دلار را مطرح کرده است. طبق گزارش‌ها، قیمت مد نظر اپل ۲۰ دلار است و مذاکرات در ای نخصوص همچنان در حال انجام است. گمان می‌رود که تولید کنندگان نمایشگر حداقل از آگوست گذشته (مرداد ماه) برای عرضه این پنل‌ها مناقصه داشته باشند.

گزارش شده که قیمت این پنل‌ها بسیار کمتر از قیمت‌های تامین‌ کنندگان برای نمایشگرهای اولد مورد استفاده در آی‌فون ۱۵ است، زیرا پنل‌های آی‌فون SE از قطعات قدیمی مشابه آنچه در آی‌فون ۱۳ و آی‌فون ۱۴ به کار رفته، استفاده می‌کنند، بنابراین تامین ‌کنندگان نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در تحقیق و توسعه نخواهند داشت.

از این نظر به نظر می‌رسد که سامسونگ نسبت به رقبای خود برتری دارد، زیرا این شرکت کره‌ای می‌تواند از موجودی اولد آی‌فون ۱۴ موجود خود استفاده کند.

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل، نسل چهارم آی‌فون SE دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی اولد با طراحی مشابه آی‌فون ۱۴ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود آی‌فون SE نسل بعدی، دقیقا از همان باتری موجود در مدل پایه آ‌ی‌فون ۱۴ استفاده کند.

علاوه بر این، احتمال می‌رود این مدل جدید به دکمه اکشن و پورت USB-C مجهز شود که در گزارش‌های قبلی هم به طور گسترده به آن پرداخته‌ایم. از طرف دیگر برخی شایعات حاکی از آن هستند که شاید اپل مودم 5G اختصاصی خود را برای اولین بار در آی‌فون SE نسل ۴ مورد استفاده قرار دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید