خانهاخبار
iOS 18: تمامی شایعات و ویژگی‌های جدید مورد انتظار

iOS 18: تمامی شایعات و ویژگی‌های جدید مورد انتظار

همه گزارش‌ها و شایعات، خبر از یک آپدیت بزرگ برای سیستم عامل بعدی آی‌فون‌های اپل می‌دهند. آپدیتی که نه تنها ظاهر این سیستم عامل، بلکه باطن آن را هم به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۲۷ بهمن ۱۴۰۲

هنوز چند ماه تا رونمایی از iOS 18 باقی مانده است، اما در حال حاضر شایعات و انتظاراتی برای به‌روزرسانی این نرم افزار وجود دارد که ما امروز قصد داریم به تمامی آنها بپردازیم.

iOS-18-Mock-Feature-Baubles.jpg

 

شایعه شده که iOS 18 شامل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی شبیه به چت جی‌پی‌تی برای سیری و چندین برنامه داخلی اپل است. انتظار می‌رود این به‌روزرسانی، پشتیبانی RCS (خدمات ارتباطی غنی) را به برنامه پیام‌ها اضافه کند تا تجربه بهتری از ارسال پیامک با کاربران اندروید داشته باشید. شایعه‌ای مبهم نیز ادعا کرده که iOS 18 همچنین دارای برخی تغییرات طراحی الهام گرفته از visionOS خواهد بود.

سیستم عامل iOS 18 در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان امسال اپل، یعنی WWDC در ماه ژوئن (خرداد ماه ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد و این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر (شهریور ماه ۱۴۰۳) برای همه کاربران به طور عمومی منتشر می‌شود.

هوش مصنوعی مولد و سیری هوشمندتر

شایعه شده است که iOS 18 دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای سیری، میانبرها، پیام‌ها، اپل موزیک و غیره است. تیم کوک، مدیر عامل اپل در صحبت‌های اخیر خود گفته که این شرکت در حال کار بر روی هوش مصنوعی مولد است و جزییات آن را تا «آخر امسال» به اشتراک خواهد گذاشت.

iOS-18-Mock-Siri-Feature-Baubles.jpg

 

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ نیز گفته که هوش مصنوعی مولد «باید نحوه عملکرد سیری و اپلیکیشن پیام‌ها را بهبود بخشد که در واقع قادر خواهد بود سوالات و جملات را به صورت خودکار تکمیل کند». وین ما از «The Information» هم به تازگی اظهار کرده که اپل مدل‌های زبان بزرگ را در سیری گنجانده تا به کاربران اجازه دهد کارهای پیچیده را خودکار کنند، ویژگی که شامل یکپارچگی عمیق‌تر با برنامه میانبرها (Shortcuts) است.

در سال ۲۰۲۲ پس از انتشار OpenAI، چت جی‌پی‌تی، یک ربات چت که می‌توانست به سوالات و سایر درخواست‌ها پاسخ دهد، هوش مصنوعی مولد محبوبیت بیشتری پیدا کرد. گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌ها نیز چت‌ بات‌ها و ابزارهای مشابهی را منتشر کرده‌اند، از جمله ابزارهایی که می‌توانند به‌ طور خودکار تصاویر تولید کنند، به پرسش‌های صوتی پاسخ دهند و موارد دیگر را انجام دهند.

البته برخی از ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی ممکن است منحصر به مدل‌های آی‌فون ۱۶ باشد که شایعه شده دارای موتور عصبی با هسته‌های «به طور قابل توجهی» بیشتر خواهد بود.

پشتیبانی از RCS در پیام‌ها

در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه)، اپل اعلام کرد که از استاندارد پیام‌رسانی بین پلتفرمی RCS در اپلیکیشن «Messages» در نسل بعدی آی‌فون که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین احتمال دارد بر اساس آن بازه زمانی، این قابلیت در واقع یک ویژگی iOS 18 باشد.

General-Apps-Messages.jpg

 

پشتیبانی از RCS قاعدتا باید منجر به بهبودهای زیر در تجربه پیام‌رسانی پیش‌ فرض بین آی‌فون و دستگاه‌های اندرویدی شود:

  • عکس‌ها و ویدیوهای با رزولوشن بالاتر
  • پیام‌های صوتی
  • نشانگرهای تایپی
  • تایید خوانده شدن پیام توسط گیرنده
  • پیام‌رسانی از طریق وای فای بین گوشی‌های آی‌فون و اندروید
  • چت‌های گروهی بهبود یافته، از جمله امکان ترک مکالمه‌ای که شامل کاربران اندروید می‌شود برای کاربران آی‌فون
  • رمزگذاری بهبود یافته در مقایسه با پیامک

این ویژگی‌های مدرن در حال حاضر برای مکالمات آی‌فون به آی‌فون با حباب‌های آبی، از طریق iMessage در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث، مانند واتس ‌اپ و تلگرام نیز در دسترس هستند. پشتیبانی از RCS در آی‌فون، این ویژگی‌ها را به حباب‌های سبز در برنامه پیام‌ها گسترش می‌دهد.

بزرگ‌ترین آپدیت iOS تاکنون؟

به گفته مارک گورمن خبرناگر بلومبرگ، اپل معتقد است که iOS 18 این پتانسیل را دارد که «بزرگترین» به‌روز‌رسانی نرم افزاری در تاریخ آی‌فون باشد.

iOS-18-Mock-iPhone-16-Feature-Gray.jpg

 

او در نسخه ژانویه ۲۰۲۴ خبرنامه «Power On» خود نوشت: «به من گفته شده که سیستم عامل پیش روی آی‌فون‌ها در داخل شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین به‌روز‌رسانی‌های iOS (اگر نگوییم بزرگترین) در تاریخ شرکت دیده می‌شود.

طراحی تغییر یافته با الهام از سیستم عامل ویژن پرو؟

بر اساس شایعه‌ای که توسط وب سایت The Verifier به اشتراک گذاشته شده، iOS 18 و iPadOS 18 دارای عناصر طراحی الهام گرفته از visionOS خواهند بود.

visionOS-design.jpeg

 

به عنوان مثال این گزارش ادعا کرده که برنامه اپل تی وی در iPadOS 18 دارای همان نوار ناوبری شفافی است که در نسخه tvOS 17.2 این برنامه در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. طراحی این منو شباهت‌هایی به visionOS دارد، سیستم عاملی که هم اکنون در هدست واقعیت ترکیبی جدید ویژن پرو اپل در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش، اپل همچنین قصد دارد منوهای مختلف سیستم و برنامه‌های داخلی دیگر از جمله سافاری را در iOS 18 طراحی مجدد کند.

البته Verifier سابقه متفاوتی با شایعات اپل در طول این سال‌ها دارد، بنابراین باید با این شایعه اخیر با شک و تردید برخورد کرد و حساب کامل روی آن باز نکرد؛ اما می‌توان آن را یک احتمال دانست.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید