خانهاخبار
سامسونگ به زودی آماده تولید پنل اولد برای آی‌پد و مک می‌شود

سامسونگ به زودی آماده تولید پنل اولد برای آی‌پد و مک می‌شود

اپل در حرکت رو به جلوی خود برای گسترش فناوری نمایشگر اولد به سایر محصولات خود، با سامسونگ هماهنگ شده و بزرگترین تولید کننده صفحه نمایش در دنیا، قرار است به زودی آماده تولید پنل‌های مورد نظر اپل شود.

۲۷ بهمن ۱۴۰۲

طبق گزارش نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ در حال آماده شدن برای پیوستن به زنجیره تامین صفحه نمایش اولد اپل برای مدل‌های آینده مک بوک است.

Oled-MackBook-Pros-23.jpg

برنامه‌های اپل برای تغییر مک بوک پرو و مک بوک ایر از فناوری نمایشگر مینی ال ای دی و ال سی دی به اولد چندین سال است که شایعات گسترده‌ای را به همراه داشته است. آخرین گزارش در این مورد توضیح می‌دهد که سامسونگ در حال حاضر در حال مونتاژ خط تولید پنل‌های اولد نسل هشتمی است که تمرکز آن بر تامین نمایشگرهای اولد اپل برای مدل‌های آینده مک ‌بوک است. The Elec اضافه کرده که پنل‌های این خط تولید تا سال ۲۰۲۷ به مدل های جدید مک بوک نخواهند رسید.

اواخر سال گذشته ETNews هم اعلام کرد که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، فناوری صفحه نمایش اولد را به ۹ دستگاه جدید بیاورد و این حرکت از دو مدل جدید آی‌پد پرو در ماه مارس (اسفند ماه) شروع خواهد شد. سپس انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۵ تمرکز خود را به مک بوک پرو ۱۶ اینچی اولد معطوف کند، قبل از اینکه مدل‌های جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی، آی‌پد ایر ۱۰٫۹ اینچی و آی‌پد مینی ۸٫۷ اینچی را با نمایشگرهای اولد در سال بعد عرضه کند. در نتیجه به نظر می‌رسد گزارش The Elec نشان می‌دهد که پنل‌های خط تولید جدید در موج اول مک بوک‌های اولد در سال ۲۰۲۵ استفاده نخواهند شد. همچنین انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۷، اپل فناوری اولد را به مدل شایعه شده ۱۲٫۹ اینچی آی‌پد ایر نیز بیاورد.

از مزایای نمایشگرهای اولد می‌توان به افزایش روشنایی، نسبت کنتراست بالاتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف انرژی کمتر در مقایسه با مدل‌های موجود با ال سی دی اشاره کرد. پنل‌های اولد نیز نازک‌تر و سبک‌تر از ال سی دی هستند. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای اولد برای تمام مدل‌های آی‌فون و اپل واچ، به استثنای آی‌فون SE استفاده می‌کند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید