خانهاخبار
گلکسی A35 با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ در گیک‌بنچ لیست شد

گلکسی A35 با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ در گیک‌بنچ لیست شد

گلکسی A35 که نسل جدید سری گلکسی A سامسونگ محسوب می‌شود از همان تراشه به کار رفته در گلکسی A54 بهره خواهد برد.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

سال گذشته میلادی، پایگاه اطلاعاتی بنچمارک گیک‌بنچ نشان داد که گلکسی A55 با تراشه جدید اگزینوس ۱۴۸۰ روانه بازار خواهد شد. حالا اما به تازگی یکی از میان‌رده‌های موردانتظار سامسونگ یعنی گلکسی A35 با تراشه نسل قبلی اگزینوس ۱۳۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ ثبت شده است.

همانطور که می‌دانیم، اگزینوس ۱۳۸۰ سال گذشته میلادی با گوشی گلکسی A54 معرفی و عرضه شد. این تراشه که بر پایه فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ توسعه داده شده از چهار هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. اگزینوس ۱۳۸۰ همچنین به پردازنده گرافیکی Mali-G68 مجهز است.

A35 Geekbench.jpg

گلکسی A35 با حافظه رم ۸ گیگابایتی و اندروید ۱۴ در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده است. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، میان‌رده سامسونگ به ترتیب امتیازهای ۱۰۲۰ و ۲۹۷۳ را کسب کرده است. 

در حال حاضر، تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ در گوشی‌های اندکی از جمله گلکسی A54، گلکسی M54 و گلکسی F54 به کار رفته است. در مقایسه با اگزینوس ۱۲۸۰، این تراشه در بخش چند هسته‌ای بهبود قابل توجهی داشته در حالی که در بخش تک هسته‌ای رشد جزئی آن را شاهد هستیم. 

هر دو تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ و اگزینوس ۱۲۸۰ از پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برند. البته اگزینوس ۱۲۸۰ از چینش ۶+۲ برای هسته‌های خود برخوردار است و اگزینوس ۱۳۸۰ چینش ۴+۴ را به همراه دارد. علی‌رغم تفاوت در بخش پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی هر دو سخت‌افزار سامسونگ Mali-G68 است.

A35 render.jpg

شایان ذکر است که گلکسی A55 در زمینه پردازش‌های گرافیکی دست بالاتر را در مقایسه با گلکسی A35 خواهد داشت چرا که شایعه شده تراشه گلکسی A55‌ یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ از پردازنده گرافیکی AMD Xclipse 530 برخوردار خواهد شد. 

در حال حاضر، چندین رندر و تصویر از گلکسی A35 و گلکسی A55 فاش شده که طراحی این گوشی‌ها را نشان می‌دهند. متاسفانه هنوز زمان رونمایی از میان‌رده‌های سامسونگ تایید نشده ولی با توجه به این که گلکسی A34 و گلکسی A54 در ماه مارس سال گذشته عرضه شدند، انتظار داریم که امسال نیز گلکسی A35 و گلکسی A55 در بازه زمانی مشابه معرفی شوند. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید