خانهاخبار
منتظر تغییرات طراحی در شیائومی ۱۴ اولترا نباشید!

منتظر تغییرات طراحی در شیائومی ۱۴ اولترا نباشید!

به تازگی رندرهایی از پرچمدار پرمیوم موردانتظار شیائومی فاش شده که نشان می‌دهد این گوشی با طراحی مشابه نسل قبلی عرضه خواهد شد.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

شیائومی اخیرا اعلام کرد که در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) و در طی کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۴ میلادی (MWC 2024) یک رویداد را برگزار خواهد کرد. در این رابطه، جدیدترین گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که شیائومی در طی این رویداد از گوشی موردانتظار شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی خواهد کرد.

Xiaomi 14 ultra 3.jpg
Xiaomi 14 ultra 2.jpg

 

ماه گذشته، تصویری از پوشش شیشه‌ای ماژول دوربین شیائومی ۱۴ اولترا فاش شد که نشان می‌دهد چینش دوربین این گوشی مشابه شیائومی ۱۳ اولترا خواهد شد. حالا اما رندرهایی از پرچمدار پرمیوم شیائومی منتشر شده که تایید می‌کنند شیائومی ۱۴ اولترا از طراحی مشابه نسل قبلی بهره خواهد برد. 

Xiaomi 14 ultra.jpg
Xiaomi 14 ultra 1.jpg

 

همانطور که در این تصاویر مشخص است، تنها تفاوت واضح بین شیائومی ۱۴ اولترا و نسل قبلی به ماژول دوربین مربوط می‌شود. در این رابطه، به دور ماژول عظیم دستگاه یک حاشیه برجسته را مشاهده می‌کنیم. البته نوشته‌های پیرامون لوگوی لایکا نیز با تغییراتی همراه شده است. 

Xiaomi 14 ultra 5.jpg

شیائومی ۱۴ اولترا در این رندرها در رنگ‌های سفید و مشکی به تصویر کشیده شده است که به نظر از پنل چرمی بهره می‌برند. در فریم گوشی نیز خطوط آنتن را مشاهده می‌کنیم که خبر از فریم آلومینیومی می‌دهند. البته شایعه شده که شیائومی ۱۴ اولترا در یک نسخه با فریم تیتانیومی عرضه خواهد شد.

از نظر مشخصات فنی، شیائومی ۱۴ اولترا به نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی امولد با فناوری LTPO مجهز خواهد شد. پنل پشتی گوشی نیز میزبان چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود که یکی از آن‌ها سنسور تله‌فوتو پریسکوپی است. از دیگر مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه، باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ واتی و سیستم عامل HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد. 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید