خانهاخبار
شیائومی ۱۴ اولترا در سه نسخه چرمی، شیشه‌ای و تیتانیومی عرضه خواهد شد

شیائومی ۱۴ اولترا در سه نسخه چرمی، شیشه‌ای و تیتانیومی عرضه خواهد شد

امروز جزئیات مربوط به رنگ‌بندی پرچمدار پرمیوم شیائومی فاش شد که خبر از عرضه این گوشی در سه نسخه مختلف می‌دهند.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

شایعات مختلف ادعا کرده‌اند که شیائومی با برگزاری یک رویداد تاریخ ۲۲ فوریه سال جاری میلادی (۳ اسفند)، از گوشی شیائومی ۱۴ اولترا برای بازار چین رونمایی خواهد کرد. روز گذشته، اطلاعات مربوط به کانفیگ‌های حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی لو رفت.

حالا اما بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به تازگی جزئیات پیرامون رنگ‌بندی شیائومی ۱۴ اولترا فاش شده که خبر از عرضه این گوشی در سه نسخه مختلف می‌دهند.

14 Ultra.jpg

 

افشاگری با به اشتراک‌گذاری تصویری ادعا کرده که شیائومی ۱۴ اولترا در سه نسخه چرمی، شیشه‌ای و تیتانیومی روانه بازار خواهد شد. در این تصویر تنها رنگ‌بندی مدل رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه داخلی ۱ ترابایتی گوشی ذکر شده است.

همانطور که در این تصویر مشخص است، نسخه سفید رنگ کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی از پنل چرمی بهره خواهد برد در حالی که نسخه آبی رنگ همین کانفیگ به پنل شیشه‌ای مجهز خواهد شد. کانفیگ‌های پایین‌تر رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی نیز در دو رنگ مشکی و سفید در دسترس قرار خواهند گرفت. گفته می‌شود این مدل‌ها با پنل شیشه‌ای عرضه خواهند شد.

شایان ذکر است که نسخه رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۱ ترابایتی شیائومی ۱۴ اولترا با قیمت ۷۲۹۹ یوآن (۱۰۱۵ دلار)‌ به فروش خواهد رسید. نسخه تیتانیومی این کانفیگ نیز برچسب قیمتی ۷۷۷۹ یوآن (۱۰۸۵ دلار) را به همراه خواهد داشت. 

Xiaomi.jpg

مشخصات فنی شیائومی ۱۴ اولترا

گزارش‌های غیر رسمی ادعا کرده‌اند که پرچمدار شیائومی به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی اولد با رزولوشن تصویر 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد شد که در خود سنسور اثر انگشت اولتراسونیک را جای خواهد داد. قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود که با حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0‌ به پردازش اطلاعات می‌پردازد. 

انرژی موردنیاز شیائومی ۱۴ اولترا از طریق باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که احتمالا از شارژ ۹۰ واتی باسیم و ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. گوشی پرمیوم شیائومی با سیستم عامل HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ عرضه خواهد شد.

برای تصویربرداری، شیائومی ۱۴ اولترا دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-900 سونی با لرزشگیر اپتیکال را خواهد داشت که از گشودگی دیافراگم متغیر f/1.63 تا f/4.0 بهره می‌برد. به همراه این دوربین، شیائومی ۱۴ اولترا از لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳٫۲ برابری و لرزشگیر اپتیکال و سنسور پریسکوپی تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری و لرزشگیر اپتیکال برخوردار خواهد شد. نمایشگر دستگاه همچنین میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید