خانهاخبار
سری آیفون ۱۶ را در رندرهای جدید تماشا کنید؛ بازطراحی بزرگ گوشی‌های اپل

سری آیفون ۱۶ را در رندرهای جدید تماشا کنید؛ بازطراحی بزرگ گوشی‌های اپل

به تازگی تصویری رندری از سری آیفون ۱۶ فاش شده که تغییرات طراحی نسل جدید سری پرچمدار اپل را نشان می‌دهد. 

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

نسل جدید سری پرچمدار اپل با تغییرات مهمی در زمینه طراحی و قابلیت‌های پیشرفته همراه خواهد شد که شامل ظاهر جدید ماژول دوربین و ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌شوند. 

افشاگری به نام Majin Bu با به اشتراک‌گذاری تصویری از سری آیفون ۱۶ ادعا کرده که سری پرچمدار موردانتظار اپل دیگر از چینش افقی دوربین‌ها بهره نخواهد برد و با سیستم دوربین عمودی عرضه خواهد شد. این تغییر مهم نه تنها ظاهر مینیمال‌تری به گوشی‌های اپل می‌بخشد بلکه طراحی سری آیفون ۱۶ را به گوشی اندرویدی شبیه‌تر از قبل می‌کند. 

Iphone 16.jpg

طبق این گزارش، سری آیفون ۱۶ شامل پنج مدل به نام‌های آیفون ۱۶ SE، آیفون ۱۶ SE پلاس، آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود که طیف گسترده‌ای از بازار گوشی‌ها را پوشش می‌دهند. به نظر می‌رسد اپل با اضافه کردن مدل‌های SE‌ به سری آیفون ۱۶ قصد دارد که تنوع قیمتی سری پرچمدار خود را بیشتر کند تا توجه کاربران بیشتری به گوشی‌های این برند جلب شود.

مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون ۱۶ SE و آیفون ۱۶ SE پلاس احتمالا به داینامیک آیلند، یک دوربین، نمایشگر ۶۰ هرتزی و باتری با حجم کمتر مجهز خواهند شد. این گوشی‌ها برای کاربرانی عرضه می‌شود تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای یک گوشی هوشمند ندارند. 

مدل استاندارد آیفون ۱۶ با بهبودهایی مانند حجم باتری بیشتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی همراه خواهد شد و از دوربین دوگانه بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد آیفون ۱۶ قرار است بازار گوشی‌های میان‌رده را هدف بگیرد. 

آيفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس که بهترین گوشی‌های اپل به شمار می‌روند با قابلیت‌های مهمی همراه می‌شوند و بنچمارک جدیدی از نظر عملکرد پردازشی و نوآوری را ثبت خواهند کرد. به علاوه، گزارش شده که این دو گوشی با باتری حجیم‌تری روانه بازار خواهند شد.

اپل برای سال‌ها تغییر طراحی مهمی را در سری پرچمدار خود اعمال نکرده و سال گذشته نیز برخی از کاربران از عدم بهبود ظاهر سری آیفون ۱۵ انتقاد کردند. با رشد فروش چمشگیر گوشی‌های اپل در بازار جهانی، اپل ظاهرا در نظر دارد که از فرصت پیش‌آمده استفاده کند و با رونمایی از ظاهر جدید سری آیفون انتظارات کاربران را برآورده سازد.

افشاگر Majin Bu در ادامه گزارش خود ادعا کرده که اپل در حال توسعه یک آیفون جدید است که از طراحی مشابه آیفون XR بهره خواهد برد و به داینامیک آیلند مجهز خواهد شد. البته Majin Bu اذعان داشته که در ابتدا تصور می‌کرده که این گوشی آیفون SE جدید است ولی در حال حاضر از این موضوع مطمئن نیست.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید