خانهاخبار
سری آیفون ۱۶ پرو تغییرات متعددی را به همراه خواهند داشت!

سری آیفون ۱۶ پرو تغییرات متعددی را به همراه خواهند داشت!

در امروز شاهد انتشار جزئیاتی درباره سری گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو هستیم.

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت اپل قصد اعمال آپگرید‌هایی کلیدی در سری آیفون ۱۶ پرو را داشته و اکنون نیز شاهد انتشار شایعه‌ای جدید درباره این دو محصول هستیم. به ادعای این شایعه، مدل‌های سری آیفون ۱۶ پرو دارای نمایشگر‌های بزرگ‌تر ۶.۳ اینچی و ۶.۹ اینچی هستند. این مدل‌ها همچنین از پنل‌های اولد MLA استفاده می‌کنند که در بخش‌هایی چون حداکثر میزان روشنایی و زاویه دید، عملکرد بهتری را نسبت به پنل‌های اولد معمولی از خود به نمایش می‌گذارند.

apple 1.jpg


سری آیفون ۱۶ پرو همانند انتظارات، از چیپست اپل A18 پرو استفاده می‌کنند که توسط ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود. همچنین در این نسل شاهد افزایش حداکثر میزان حافظه داخلی آیفون‌ها خواهیم بود و این سری با حافظه داخلی ۲ ترابایتی نیز قابل تهیه هستند.
در این گزارش، اشاراتی نیز به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سری آیفون ۱۶ پرو به چشم می‌خورد که با مدل هوش مصنوعی مولد اپل MGIE تطابق دارد. این دو گوشی احتمالا به همراه یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید جدید روانه بازار شده و دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابری نیز به نسخه پرو راه خواهد یافت.

apple 4.jpg


با استناد به این شایعات، آیفون ۱۶ پرو مکس بهترین عمر باتری در مقایسه با تمامی مدل‌های پرو را خواهد داشت و در این گوشی شاهد استفاده از باتری با ظرفیت ۴٫۶۷۶ میلی آمپری هستیم. آیفون ۱۵ پرو مکس که پرچمدار فعلی اپل به حساب می‌آید؛ از باتری ۴٫۴۴۱ میلی آمپری استفاده می‌کند. افزایش ظرفیت باتری در کنار مصرف انرژی کمتر چیپست جدید این شرکت، خبر خوبی برای طرفداران آیفون‌های پرو مکس محسوب می‌شود.

apple 3.jpg


در سوی دیگر، تصاویری از باتری نسخه‌‌های اولیه آیفون ۱۶ پرو نیز فاش شده و این مدل با باتری ۳٫۳۵۵ میلی آمپری روانه بازار خواهد شد که در مقایسه با نسل پیشین، از ظرفیت بالاتری برخوردار است. یکی از ایرادات اصلی آیفون ۱۵ پرو، عمر باتری نه چندان جالب این گوشی است.
شایعاتی نیز در زمینه اضافه شدن یک دکمه فیزیکی جدید به سری آیفون ۱۶ پرو شنیده می‌شوند. این دکمه که کپچر نام داشته و کاربرد آن ثبت تصاویر و ویدیو‌ها به سریع‌ترین شکل ممکن است؛ احتمالا در پایین دکمه پاور این گوشی‌ها قرار خواهد گرفت.

apple 5.jpg


درباره شایعات منتشر شده پیرامون سری آیفون ۱۶ پرو چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، کدام‌یک از این شایعات حقیقت دارند؟
 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید