خانهاخبار
امنیت بیشتر در واتس‌اپ؛ قفل چت‌ به صورت همزمان در تمام دستگاه‌ها

امنیت بیشتر در واتس‌اپ؛ قفل چت‌ به صورت همزمان در تمام دستگاه‌ها

واتس‌اپ به‌زودی امکان همگام‌سازی قفل چت‌ها را در دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند و کاربران خواهند توانست قفل چت‌های خود را در دستگاه‌های مرتبط همگام‌سازی کنند.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

تا پیش از این، استفاده از واتس‌اپ در چند دستگاه به طور همزمان، امری غیر ممکن بود. اما این پیام‌رسان با معرفی قابلیت «دستگاه‌های مرتبط» این کار را آسان‌تر کرد.

به این ترتیب، کاربران توانستند در دستگاه اصلی خود، واتس‌‌اپ را نصب کرده و تمام پیام‌ها را دریافت کنند و همزمان از دستگاه‌های دیگر (وب، ویندوز، مک‌او‌اس، اندروید، آی‌او‌اس) که پیام‌های مشابه را همگام‌سازی می‌کنند، بهره‌مند شوند.

قفل کردن چت‌ها در دستگاه‌های مختلف: ویژگی جدید واتس‌اپ

قفل کردن چت‌ها در دستگاه‌های مختلف: ویژگی جدید واتس‌اپ

اگرچه کاربران اندروید و iOS می‌توانند چت‌های خود را با استفاده از رمز عبور، تشخیص چهره، اثر انگشت یا کد مخفی گوشیِ خود قفل کنند، اما این چت‌های قفل‌شده در نسخه وب، ویندوز و macOS بدون قفل ظاهر می‌شوند.

طبق گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ در حال کار بر روی یک قابلیت همگام‌سازی است که چت‌ها را در دستگاه‌های متصل شما در سراسر این سیستم‌عامل‌ها قفل می‌کند.

با این قابلیت جدید، هنگام قفل کردن چت روی یک دستگاه، چت مذکور در دیگر دستگاه‌های مرتبط شما نیز قفل خواهد شد. این ویژگی در حال حاضر در مرحله توسعه است و برای کاربران در دسترس نیست، بنابراین برای استفاده از آن روی دستگاه‌های خود باید منتظر معرفی رسمی آن باشید.

پشتیبانی از نام کاربری: ویژگی آینده واتس‌اپ

WABetaInfo، همچنین گزارش می‌دهد که واتس‌اپ همچنان بر روی پیاده‌سازی پشتیبانی از نام کاربری فعالیت می‌کند. این ویژگی امکان برقراری ارتباط با افراد دیگر را بدون نیاز به ارائه شماره تلفن تسهیل می‌کند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بر روی نام‌های کاربری تکیه دارند (اگرچه همچنان از شماره تلفن برای تأیید هویت استفاده می‌کنند)، بنابراین این قابلیت واتس‌اپ را با رویه‌های رایج هماهنگ می‌کند و تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد. 
 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید