خانهاخبار
معنی حرف «i» در گوشی آیفون چیست؟

معنی حرف «i» در گوشی آیفون چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که حرف «i» در نام آیفون به چه معناست؟ بیایید با هم به سفری کوتاه در تاریخ اپل برویم و رمز این حرف را کشف کنیم.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

معنی حرف «i» در آیفون

معنی حرف «i» در گوشی آیفون چیست؟

در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷، استیو جابز گوشی آیفون را معرفی کرد و با این حرکت، بازار گوشی‌های همراه برای همیشه تغییر کرد.

در یکی از مشهورترین معرفی‌های محصول در تاریخ، جابز اعلام کرد که آیفون در واقع سه محصول در یک محصول است: یک آیپاد عریض با کنترل‌های لمسی، یک تلفن همراه انقلابی و یک دستگاه ارتباطات اینترنتی پیشگامانه.

آیفون تنها محصولی از اپل نیست که با حرف «i» آغاز می‌شود، بلکه آیپد، آی‌مک، آیپاد و محصولات بیشتری نیز با این حرف شروع می‌شوند.

در سه دهه اخیر، تقریباً ۳۰ محصول از اپل (چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری) با حرف کوچک «i» آغاز شده‌اند. اما داستان این حرف کوچک، اما پرکابرد در نام‌گذاری محصولات اپل چیست؟

 

همه‌چیز از iMac شروع شد

همه‌چیز از iMac شروع شد

قبل از بازگشت استیو جابز به اپل در سال ۱۹۹۷، این شرکت در آستانه‌ی ورشکستگی قرار داشت. اما، آی‌مک در سال ۱۹۹۸، دستگاهی بود که اساساً اپل را نجات داد.

جابز، آی‌مک را یک کامپیوتر شخصی نوآورانه توصیف می‌کرد که به گونه‌ای طراحی شده بود تا دسترسی به اینترنت را برای همه آسان کند.

در مرحله‌ی توسعه‌ی آی‌مک، جابز در ابتدا می‌خواست آن را «MacMan» نامگذاری کند؛ شبیه به عبارات پرطرفدار آن زمان مانند «Walkman» و «Pac-Man». 

اما کَن سگال، نام «iMac»، با حرف «i» که مخفف «Internet» بود، را پیشنهاد داد. 

در حالی که شاید امروزه اینترنت مسئله‌ی مهمی به نظر نرسد، اما در سال ۱۹۹۸ که چندان موضوعی متداول نبود، اهمیت زیادی داشت. 

حرف «i» در نام آیفون

با این حال، حرف «i» فقط مخفف «اینترنت» نیست. 

جابز در همان رویداد، با الهام از ایده اولیه سگال برای نام iMac، فاش کرد که «i» همچنین مخفف «فردی» (individual)، «آموزش» (instruct)، «اطلاع» (inform) و «الهام» (inspire) است.

حرف «i» در نام آیفون 

گوشی آیفون و رمز حرف i در آن

درست است که در سال ۲۰۰۷، آیفون به جهان معرفی شد، اما طبق گزارش 9to5Mac، نام‌های دیگری نیز برای آیفون در نظر گرفته شده بود؛ از جمله «Telepod»، «TriPod»، «Mobi» و حتی «iPad».

اما حرف «i» به خوبی با «phone» جفت و جور شد و با توجه به معنای اصلی «اینترنت»، می‌شد آن را «تلفن اینترنتی» نامید. 

در نهایت، حتی اگر خود اپل را هم سوال‌پیچ کنید، پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد. با این حال، با توجه به اینکه بزرگ‌ترین ویژگی اولین آیفون، تجربه کامل اینترنت در یک گوشی موبایل بود، منطقی به نظر می‌رسد که دلیل انتخاب این اسم همین بوده باشد.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید