خانهاخبار
میزان فروش پلی استیشن ۵ دو برابر ایکس باکس سری ایکس و اس بوده است!

میزان فروش پلی استیشن ۵ دو برابر ایکس باکس سری ایکس و اس بوده است!

به تازگی شاهد انتشار آمار جدیدی درباره میزان فروش کنسول‌های نسل نهمی هستیم که خبر از پیشتازی کنسول پلی استیشن ۵ می‌دهد.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

شرکت تیک-تو اینتراکتیو که مالک استودیو‌های موفقی چون راک‌استار گیمز است؛ به تازگی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرده که آمار فروش کنسول‌های نسل نهمی را نیز مشخص می‌کند. با استناد به این گزارش، میزان فروش کنسول پلی استیشن ۵ حدودا دو برابر ایکس باکس سری ایکس و اس بوده است.

psconsole 2.jpg


در گزارش مالی شرکت تیک-تو، شاهد اشاره به فروش ۷۷ میلیون دستگاه کنسول نهمی تا پایان سال ۲۰۲۳ هستیم. با توجه به این امر که سونی در در دسامبر ۲۰۲۳ خبر از فروش بیش از ۵۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ داده بود؛ می‌توان میزان فروش ایکس باکس سری ایکس و اس را حدود ۲۷ میلیون دستگاه تخمین زد. برخلاف سونی، مایکروسافت معمولا آمار فروش کنسول‌های خود را به طور رسمی منتشر نمی‌کند.

console 3.jpg


طی ماه جولای سال گذشته میلادی، شرکت سونی موفق به فروش حدود ۴۰ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ شده بود و آمار فروش نسبی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت نیز معادل با بیش از ۲۱ میلیون دستگاه بود. کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس در نوامبر ۲۰۲۰ روانه بازار شدند و به دلیل کمبود جهانی چیپست‌ها پس از دوران پاندمی، موجودی آنها نیز بسیار محدود بود.
شرکت سونی چندی پیش نسخه اسلیم کنسول پلی استیشن ۵ را نیز در دسترس کاربران قرار داد؛ در سوی دیگر، همچنان خبری از نسخه‌ای به‌روز شده کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس مایکروسافت نیست. با استناد به شایعات، مایکروسافت احتمالا این آپگرید میان نسلی را طی سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد.

console 2.jpg


در روز‌های اخیر، شاهد انتشار شایعات عجیبی بودیم که خبر از احتمال عرضه عناوین انحصاری ایکس باکس مانند India Jones and the Great Circle، Starfield، Sea of Thieves و Hi-Fi Rush برای پلی استیشن می‌دادند. این خبر موجب نگرانی طرفداران کنسول‌های ایکس باکس شد؛ اما «فیل اسپنسر»، مدیر بخش ایکس باکس به تازگی اعلام کرده است که طی هفته آینده این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.
 



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید